همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری، ۴۰ کیلومتر به مجموعه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران افزوده خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی با اعلام این خبر افزود: امسال هشت هزار و ۹۷۷متر لوله، ۱۸ هزار و ۹۲۵ متر تونل و ۱۲ هزار و ۳۱۰ متر کانال در قالب ۱۸ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع حدود ۴۰ کیلومتر به شبکه می افزاید.

کانال ابوذر

وی به تعدادی از این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: تونل کمکی کانال ابوذر یکی‌از مهم‌ترین پروژه‌های در‌دست اجرای شرکت خاکریزآب است. این پروژه شامل احداث تونلی به‌طول ۳۹۵۴ متراست که ظرفیت انتقال ۴۲ مترمکعب آب درثانیه را دارد.این تونل از مقابل بیمارستان نیروی‌هوایی ارتش در شرق بزرگـراه بسیـج آغـاز و تـا جنوب میدان‌بسیـج ادامه‌ می‌یابد.

کانال غیاثوند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران احداث تونل کمکی کانال غیاثوند را یکی دیگر از این ۱۸ پروژه نام برد و اظهار داشت: کانال غیاثوند یکی‌از کانال‌های قدیمی جمع‌آوری و هدایت آب‌های‌سطحی شهر تهران است که از نقطه‌ای در زیر بزرگراه صدر آغازشده و در‌تقاطع خیابان‌ رسالت با خیابان خواجه‌عبدالله‌انصاری، به کانال مهران می‌پیوندد. نیاز به افزایش سطح‌مقطع این کانال در سال‌های اخیر، سبب تعریف پروژه احداث تونل کمکی کانال غیاثوند شد.

وی گفت: این پروژه شامل‌ احداث یک‌تونل پنج هزار و ۳۷۰ متری‌است که در دو‌ سطح‌مقطع مختلف، از‌خیابان عابدینی در غرب میدان‌اختیاریه آغازشده و پس‌از عبور ‌از‌ بخش‌غربـی خیـابـان پـاسداران و زیر بزرگراه همت، در خیابان خواجه‌ عبدالله‌ انصاری به کانال مهران متصل ‌می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه نقش مهمی در کاهش نقاط آبگرفتگی در منطقه ۴ شهرداری ایفا خواهد کرد.

وی به تونل شیرمحمدی در منطقه ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با تونلی به طول ۶۵۵ متر با هدف رفع آبگرفتگی در انهار خیابان شیر‌محمدی تعریف شده‌است.

تونل ده نارمک

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به احداث تونل ده نارمک به عنوان یکی از مهم‌ترین سرشاخه‌های اصلی شرق تهران نیز در قالب این ۱۸ پروژه اشاره کرد و افزود: این تونل به طول ۱۹۳۰ متر از شمال دانشگاه‌الغدیر در خیابان‌هنگام آغاز‌شده و به تونل در‌دست احداث علم و صنعت ختم‌می‌شود. تونل علم و صنعت نیز با طولی در حدود ۱۵۵۷ متر در ادامه تونل نارمک در دست احداث است که آب‌های بالادست را به کانال ابوذر و مسیل سرخه حصار منتقل می‌کند.

حسینی در ادامه گفت: پروژه کانال عماد آورد، پروژه لوله رانی خیابان امام خمینی (ره)، پروژه لوله رانی نهر حیدری در عرض جاده ساوه و.. از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرای سال جاری است.

کد خبر 184163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز