همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (جمعه 10 فروردین) در برمن آلمان با ریاست طرف آلمانی برای نشستی غیررسمی گردهم می‌آیند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، اوضاع خاورمیانه، وضعیت حقوقی کوزوو و اوضاع منطقه آشوب‌زده دارفور سودان از موضوعات اصلی این نشست است که فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.

احتمالا موضوعاتی از جمله مساله سربازان دستگیر شده انگلیسی در ایران و گسترش بیشتر اتحادیه اروپا نیز در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.

انگلیس به دلیل دستگیر شدن 15 نظامی‌اش در ایران، همه روابط خود با تهران را به حال تعلیق در آورده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از این حمایت اتحادیه اروپا را از این کشور در مذاکرات با ایران اعلام کرده بود.

مرکل به بیت‌المقدس می‌رود
مرکل قصد دارد روز شنبه به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه در سفری چهار روزه از اردن، سرزمین‌های اشغالی و لبنان همچنین به سرزمین‌های فلسطینی دیدن کند.

شورای امنیت سازمان ملل ظاهرا در هفته‌ آینده مباحث اولیه را درباره گزارش مارتی آهتیساری، نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص کوزوو آغاز خواهد کرد. وی استقلال این منطقه را تحت نظارت بین‌المللی خواستار شده است.

روسیه به عنوان یکی از دارندگان حق وتو در شورای امنیت خواهان ادامه پیدا کردن مذاکرات کوزوو و رسیدن به راه حلی که بلگراد و پریشتینا بتوانند با آن موافقت کنند، شده است.

کد خبر 18487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز