سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان که به استانبول رفته است پس از دیدار و گفت‌وگو با کاترین اشتون بر آمادگی تهران برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای تأکید کرد.

سعید جلیلی- اشتون

او روز گذشته درباره دیدار خود با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «دیدار با اشتون برای مطرح کردن دیدگاه ایران نسبت به برنامه هسته‌ای بود.» جلیلی افزود: «ما با اشتون درباره تفاهمی که در نشست کارشناسان در مسکو به‌دست آمد، گفت‌وگو کردیم.

در این دیدار بر نقاط مشترک و ادامه گفت‌وگوها در آینده تأکید و قرار شد اشتون نتایج این دیدار را به اطلاع گروه 1+5 برساند.» همزمان با او سخنگوی کاترین اشتون هم در بیانیه‌ای که از طریق ‌ای‌میل به رسانه‌های خبری غرب ارسال کرده بود، نوشت: «این نشستی سازنده و فرصتی مهم برای تأکیدی دیگر درباره ضرورت اصول پیشرفت در مذاکرات بود.»

مایکل مان نوشت که اشتون در چند روز آینده برای ارزیابی وضعیت کنونی و بررسی مسیر آینده با مقامات قدرت‌های جهان دیدار خواهد کرد. سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری همچنین در سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه دیدار و درباره مسائل سوریه صحبت کرد. جلیلی تصریح کرد: «بایستی مسائل منطقه توسط خود مردم منطقه حل شود.» وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی در دست دشمنان و علیه مردم منطقه عمل می‌کنند، تأکید کرد: «راه‌حل سوریه باید سیاسی و از داخل سوریه و مبتنی بر دمکراسی تعیین شود.»

کد خبر 185175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز