یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : نخستین مسابقه جهانی پوستر ادیان توحیدی، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

این جایزه را آیدین آغداشلو، رنه ونر، ابراهیم حقیقی، محمدحسین حلیمی، حسین خسروجردی و فرشید مثقالی داوری می کنند و قرار است تنها ۴۰ اثر به نمایشگاه آن، راه یابد.

آخرین مهلت ارسال آثار و سپردن به پست، هشتم مهرماه سال جاری اعلام شده است و نتایج انتخاب آثار نیز هم زمان با عید فطر - سوم آبان ماه سال جاری - اعلام خواهد شد.

ضروری است آثار رسیده ابتکاری و خلاق و بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ خلق شده و در پایین اثر تاریخ و نوشته «مسابقه پوستر ادیان توحیدی» عنوان شود.

این آثار از ۲۵ دسامبر ۲۰۰۶ - سوم دی ماه - همزمان با میلاد حضرت مسیح (ع)، تا چهارم ژانویه ۲۰۰۷ بمدت پانزده روز در محل موزه هنری امام علی (ع) به نمایش در خواهد آمد.

بیان آموزه ها و تعالیم ادیان، بیان تصویری احوال رهبران ادیان، نیایش و صلح و آشتی موضوع های مطرح شده در این جایزه است. بنا بر اعلام برگزار‌کنندگان ، به تمامی هنرمندانی که آثار آنان برای شرکت در نمایشگاه پذیرفته می شود، علاوه بر گواهی شرکت، مبلغ یک هزار دلار جایزه، تعلق می گیرد.

 جایزه جهانی ادیان توحیدی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای متعالی روانی شهروندان و با تلقی وحدت ادیان در پرستش خداوند متعال و دوری از طاغوت و بنا کردن جامعه‌ای اخلاقی و عادلانه براساس آموزه‌های انبیاء الهی طراحی شده است. این جایزه را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف فراهم کردن شرایط بروز و عینیت یافتن ایده‌های هنری هنرمندان ادیان توحیدی، تقویت بنیان‌های هنری در عرصه‌های توحیدی، بیان ظرفیت غنی هنر در تبیین آموزه‌های دینی، زمینه‌سازی بروز، تجلی و ارتقای تلقی توحیدی ادیان از منظر هنرهای تجسمی، تدارک دیده است.

این جایزه در چهار بخش هنرهای تجسمی (پوستر، نقاشی، حجم‌سازی و عکاسی) برگزار می‌شود. در سال نخست این جایزه، مسابقه و نمایشگاه پوستر با موضوع‌های «بیان تصویری احوال رهبران ادیان، تبیین آموزه‌های انبیاء، صلح و آشتی»، هم‌زمان با میلاد پیامبر رحمت حضرت
محمد (ص) به فراخوان جهانی سپرده شده و هم‌زمان با میلاد حضرت مسیح (ع) نمایشگاه آن برگزار می‌شود.

کد خبر 1852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز