سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: دیروز هنگامی که رئیس پلیس راهور تهران در صحن علنی شورای شهر از همکاری با شهرداری تهران در پروژه پیاده راه‌سازی خیابان شهدا تا میدان امام‌حسین(ع) سخن گفت و اینکه ظرف 24ساعت گذشته با اندیشیدن راهکارهایی ترافیک این محور به حالت عادی بازگشته و از قبل بهتر و روان‌تر شده است در میان اعضای شورای شهر بحث‌هایی در مخالفت و موافقت با این نظر اعلام شد.

حمزه شکیب

نظر پلیس راهور این بود که البته ترافیک و سردرگمی مردم در روزهای اول طبیعی است اما امروز اوضاع در این محور عادی شده و مردم مسیرهای جایگزین را پیدا کرده‌اند وهم‌اکنون نگرانی‌ها بیشتر در میان مغازه داران خیابان شهدا و میدان امام حسین(ع) است. اما برخی اعضا نظر دیگری داشتند؛ به‌عنوان نمونه نظرحمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر این بود که چون شهرداری تهران بدون مصوبه شورای شهر و با سعی و خطا اقدام به ساخت پیاده راه میدان شهدا تا میدان امام حسین(ع) کرده است امروز شاهد تماس‌های زیادی از سوی مردم هستیم که از وضعیت ترافیک این محور گلایه دارند.

تأکید حمزه شکیب بر این بود که نباید اجازه دهیم که هیچ‌گونه استرسی بابت راهبندان‌های طولانی هنگام اجرای طرح‌های عمران شهری به مردم وارد شود. مرتضی طلایی اما معتقد بود نباید به‌دلیل وجود برخی مشکلات پروژه پیاده راه‌سازی میدان امام حسین(ع) یا طرح‌های عمرانی بزرگی از این دست را زیر سؤال برد زیرا نفس کار بسیار ارزشمند است و نباید تحت‌ا‌لشعاع برخی مشکلات قرار گیرد.

حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر تهران خواستار آن شد تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی روی طرح پیاده‌راه‌سازی میدان شهدا تا میدان امام‌حسین(ع) بحث‌های لازم صورت‌گیرد. بنا براین گزارش، علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر ما خود را نماینده مردم می‌دانیم بهتر است به بحث‌های جدی‌تر نظیر مترو بپردازیم گفت: من نمی‌خواستم حرف بزنم اما بحث‌هایی پیش می‌آید که آدم مجبور می‌شود یکسری حرف‌ها را بزند به همین دلیل از اعضای شورای شهر می‌خواهم همانطور که سر موضوع پیاده راه خیابان شهدا ایستاده‌اید، بیایید تمام قد پیگیر مطالبات مترو از دولت نیز باشیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم خوب می‌دانند و می‌فهمند که قضیه از چه قرار است گفت: در هرحال همه می‌دانیم که مشکل اصلی ترافیک تهران با ساخت و تکمیل مترو برطرف می‌شود و تا زمانی که این مهم انجام نشود وضع به همین گونه ادامه دارد.

به گزارش همشهری، در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران از حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دعوت شده بود تا به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه نخست امسال در حوزه فعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی بپردازد.
در همین جلسه حسین رحیمی رئیس پلیس راهور ضمن تقدیر از همکاری تنگاتنگ میان سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این همکاری زمینه اقدامات بزرگی را در شهر تهران فراهم کرده است، به‌نحوی که بعضی از بنرهای آموزشی که از سوی سازمان زیبا‌سازی‌ در بزرگراه‌ها نصب می‌شود به اندازه 20مأمور پلیس تأثیر‌گذار است علاوه براین همکاری و همدلی میان پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک باعث شده تا 41درصد افزایش عملکرد در حوزه اصلاح گره‌های ترافیکی داشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که دیروز از سوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بر آن تأکید شد ، این بود که در سایه فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه آموزش و فرهنگسازی‌ هم اعمال قانون و جریمه 34درصد کاهش یافته و هم در حوزه تصادفات به شکل بی‌سابقه‌ای با کاهش بیش از 50درصدی تلفات پیشتاز در سطح کشور شدیم و رتبه اول را از نظر نظارت ، کاهش آمار کشته‌های حوادث و انضباط ترافیکی به‌دست آوردیم که همه اینها باعث شد تا درصد رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس راهنمایی رانندگی به 87درصد افزایش یابد.

هنگامی که دیروز مهدی چمران بابت راهبندان‌های طولانی در بزرگراه‌های شهری به دلیل حتی یک تصادف کوچک اعتراض کرد، رحیمی در پاسخ این مشکل را به‌گردن شرکت‌های بیمه انداخت و گفت: بخش زیادی از انرژی ما را بیمه می‌گیرد که حتی برای پرداخت خسارت‌های زیر یک و نیم میلیون تومان که نیازی به حضور دو طرف نیست مردم را معطل می‌کند.

بایداز مردم عذر خواهی کنند

سید جعفر هاشمی تشکری، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از پایان اظهارات رئیس پلیس راهور پشت تریبون صحن علنی شورای شهر قرار گرفت تا به برخی ابهامات مطروحه پیرامون کمک 11برابری دولت به متروی تهران بپردازد، وی در این باره گفت: وقتی به مردم اطلاعات غلط درباره کمک‌های انجام‌شده به مترو داده می‌شود، دو راه وجود دارد؛ یکی عذرخواهی و دیگری جبران. وی با اشاره به اینکه از سال 84تا‌کنون کمک‌های دولت به مترو نصف شده است، گفت: این درحالی است که مترو راه‌حل ترافیک تهران است اما با این همه هیچ‌گاه مصوبات مجلس در این مورد اجرایی نشده است.

تشکری هاشمی درباره عدم‌تحقق مصوبات مجلس از سوی دولت به ذکر مثالی دیگر در حوزه اتوبوسرانی پرداخت و گفت: سالانه هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد فرسوده می‌شود و دولت طبق قانون باید سالانه این هزار دستگاه اتوبوس را جایگزین کند اما در دو سال اخیر حتی یک دستگاه نیز نداده است آن وقت چطور از مردم می‌خواهیم که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند یا چطور انتظار داریم که مردم وسیله نقلیه شخصی خود را به اتوبوس‌های فرسوده ترجیح ندهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به سهم قانونی شهرداری تهران ازمحل مصوبه جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: سهم جرایم رانندگی به همه شهرها پرداخت شد جز تهران.تشکری هاشمی در بخش دیگری از توضیحات خود به اعضای شورای شهر، نبود ترافیک در تهران را در شرایطی که روزانه 1200خودرو به شهر اضافه می‌شود و باید برای تأمین فضای تردد آنها روز‌انه پنج کیلومتر مسیر ساخت، غیرممکن دانست. وی در پاسخ به آن بخش از اظهارات اعضای شورای شهر که به موضوع مصوبه و ردیف بودجه نداشتن پروژه پیاده‌راه خیابان 17شهریور پرداخته بودند، گفت: این طرح مصوبه کمیسیون ماده پنج را دارد.

کد خبر 187372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز