گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مهم‌ترین راه‌حل کاهش ترافیک در شهر، گسترش حمل ونقل عمومی است، گفت: مسیر ویژه‌ای به خط5 اتوبوس‌های تندرو اختصاص داده شده که ورود دیگر خودروها به آن ممنوع است تا با سرعت متناسب به جابه‌جایی مسافران اقدام شود.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با شهرنوشت اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ از هرگونه گسترش حمل ونقل عمومی در شهر حمایت کرده و آن را ضروری می‌داند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که چرا در مسیر ویژه خط5 سامانه اتوبوس‌های تندرو، خودروهای شخصی تردد می‌کنند، گفت: اینطور نیست بلکه تنها در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی از ساعت 6:30 تا 9را به‌منظور مدیریت ترافیک معبر موردنظر درنظر گرفته‌ایم که در آن ساعت اجازه ورود خودروهای دیگر هم در این مسیر داده می‌شود. این اقدام با توجه به اینکه در مسیر شرق به غرب تردد زیاد است، صورت گرفته و به‌خودروهایی غیراز اتوبوس‌های سامانه تندرو اجازه تردد در این مسیر داده می‌شود تا بار ترافیکی شکسته شود.

کاهش 30درصدی صدور قبض جریمه

همچنین وی از توقیف 180هزار خودرو و موتورسیکلت متخلفان و ثبت 48هزار نمره منفی برای رانندگان متخلف در سال‌جاری خبر داد. سردار رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور قبض جریمه در شش‌ماهه امسال برای رانندگان متخلف گفت: آمارها نشان می‌دهد که صدور قبض جریمه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 30درصد کاهش داشته است. وی از افزایش 52 درصدی ثبت قبوض جریمه به‌صورت الکترونیک و با استفاده از دستگاه‌های PDA و افزایش 12درصدی ثبت تخلف سرعت توسط دوربین‌های سرعت‌سنج در تهران خبر داد و گفت: در عین حال آمارها نشان می‌دهد که ثبت تخلف ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک توسط دوربین‌های کنترلی نسبت به سال گذشته 90درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور تهران همچنین به مهم‌ترین تخلفات رانندگی ثبت شده در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک با یک میلیون و 200هزار قبض جریمه،‌ عدم‌استفاده از کمربند ایمنی با 600هزار و توقف‌های ساکن شامل توقف در محل مطلقا ممنوع، ایستادن ممنوع، سدمعبر و... با 500هزار قبض جریمه مهم‌ترین تخلفات برخورد شده در سال‌جاری بوده‌اند. از سوی دیگر حدود 66درصد تخلفات اعمال شده برای خودروهای شخصی، 13درصد موتورسیکلت و 21درصد نیز برای خودروهای عمومی بوده است.

کد خبر 186073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز