همشهری آنلاین: نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در زندگی به آرامش نیازمند است اظهار کرد: خداوند آرامش را در قرآن از یک سو در ارتباط با یاد خود ذکر می‌کند و از سوی دیگر این آرامش را در ازدواج نهفته می‌داند.

علوی

حجت الاسلام والمسلمین علوی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به مناسبت هفته ازدواج با بیان اینکه انسان در زندگی به آرامش نیازمند است و حتی ثروت و مقام نیز بدون وجود آرامش نمی‌تواند انسان را قانع کند، اظهار کرد: خداوند آرامش را در قرآن از یک سو در ارتباط با یاد خود ذکر می‌کند و از سوی دیگر این آرامش را در ازدواج نهفته می‌داند.

وی با بیان اینکه خداوند رابطه بین زن و شوهر را بر اساس مهر، مؤدت و رحمت برقرار کرده است، گفت: علیرغم اینکه اسلام حقوق خانواده، حقوق زن و شوهر، حقوق فرزندان را به صورت کامل تبیین می‌کند ولی روابط خانوادگی را بر اساس حقوق مبتنی نمی‌داند بلکه بر پایه اخلاق، عواطف، احساسات، مهر و محبت بنا عنوان می‌کند.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «هرگاه مردی به زن خود بگوید دوستت دارم این حرف از دل زن بیرون نخواهد رفت»، اشاره کرد و گفت: اسلام هر گونه اقدامی را که پیوند مهر و محبت را در خانواده افزایش دهد امری مقدس بر می‌شمرد به طوری که رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: «مردی که کنار همسر خود بنشیند و با او گرم گفت‌وگوی مهرآفرین شود در نزد خداوند متعال از معتکف شدن در مسجد من ارزش بیشتری دارد.»

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام برای زنان و مردان وظایف متقابلی را در نظر گرفته است گفت: پیامبر اسلام(ص) حق زن بر مرد را سه چیز عنوان می کنند، اول اینکه مسائل اقتصادی خانواده را مدیریت کند، نازیبایی‌های زندگی را پوشش دهد و رو در همسر خود ترش نکند چرا که باعث کم رنگ شدن محبت می‌شود. در عین حال اسلام به زنانی که سبب خشم همسران خود می‌شوند نیز هشدار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: رسول مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند مردی که وارد بازار شود و برای خانواده خود هدیه‌ای بخرد ثواب فردی را کسب کرده که برای انسان‌های نیازمند غذا برده است. کمک کردن به مستمندان در پیشگاه خداوند از ارزش بالایی برخوردار است و پیامبر(ص) هدیه بردن برای خانواده را نیز از همین ارزش برخوردار می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام هیچ بنیانی در نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج بیان نشده است تصریح کرد: در انتخاب همسر به اخلاق و منش شریک زندگی نیز باید توجه کرد چرا که جمال و ثروت بدون داشتن اخلاقیات به نتیجه نخواهد رسید، همان طوری که پیامبر اکرم(ص) افراد را سفارش به در نظر گرفتن ایمان برای انتخاب همسر می‌کنند و می‌فرمایند کسی که به دنبال جمال برای همسر خود باشد او را به دست نخواهد آورد.

کد خبر 188492
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز