همشهری آنلاین: نخستین مرحله از رقابت‌های دوچرخه‌سواری جام باشگاه‌های آسیا در مواد پیست، با کسب 6 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز توسط رکاب‌زنان سه تیم حرفه‌ای کشورمان به اتمام رسید.

دوچرخه سواری

به گزارش وب سایت فدراسیون دوچرخه سواری، نخستین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری جام باشگاه‌های آسیا در مواد پیست، از 29 مهرماه الی 1 آبان ماه سال جاری، به میزبانی کشورمان و در پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، پاول اسکورک لهستانی را به عنوان سرداور و ناظر خود برای حضور در این مسابقات معرفی کرده بود.

در این دوره رکابزنان در مواد ( اسپرینت، تیم اسپرینت، کایرین، یک کیلومتر، اسکرچ، مدیسون، تعقیبی انفرادی، تعقیبی تیمی، دورامتیازی و اومنیوم) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران 3 تیم داخلی ( پیشگامان کویر یزد، دانشگاه آزاد و پتروشیمی تبریز) را به عنوان نمایندگان کشورمان برای حضور در این دوره معرفی کرده بود.

در تیم پیشگامان کویر یزد علی ترابی، مسعود زارع، سید محمد مهدی سید رضایی، امیر حسین شجاعتی مقدم، ناصر رضاوی، رضا حسینی، محمد رجبلو، حمید بیک خورمیزی، سید معزالدین سید رضایی، احمد اصغرپور، محمود و محمد پراش به عنوان رکاب‌زن ،حضور داشتند.

در تیم دانشگاه آزاد محمد دانشور، علیرضا حقی، علی علی‌عسگری، بهنام آرین، آروین معظمی گودرزی، علی خادمی، احسان خادمی و عباس سعیدی‌تنها به عنوان رکاب‌زن و غلامحسین کوهی به عنوان مربی، به عنوان دومین تیم ایرانی در این مسابقات به مصاف دیگر رکاب‌زنان رفتند.

در تیم پتروشیمی تبریز سعید مسلمی مقدم، سینا نشاط‌ور، مازیار فرزاد، حامد جنت، امیر کلاهدوز، حسین عسگری، بهنام خسروشاهی و حسین ناطقی به عنوان رکاب‌زن و احد کاظمی به عنوان مربی در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند.

همچنین نخستین دوره این پیکارها در مواد پیست با حضور 10 تیم باشگاهی از کشورهای چین تایپه، چین، تیم‌های آستانا و پیست قزاقستان، ژاپن، هندوستان، مالزی، قطر، ازبکستان و هنگ کنگ برگزار شد.

- نخستین روز از این مسابقات، رکابزنان روز شنبه بیست و نهم مهرماه در ماده چهارکیلومتر تعقیبی انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان علیرضا حقی از تیم دانشگاه آزاد مقام سوم شد و مدال برنز را به گردن آویخت.

همچنین در این ماده "یولونگ ژو" از تیم "هولی برادر" چین و "ولادیمیر توی چیف" از تیم "ازبکستان" به ترتیب مقام‌های اول و دوم را از آن خود کردند.

- روز یکشنبه سی ام مهرماه در دومین روز و در مواد پیست، رکاب‌زنان در چند ماه با یکدیگر به رقابت به رقابت پرداختند که نتایج آن بدین شرح است:

در ماده اسپرینت : محمود و محمد پراش از تیم پیشگامان کویر یزد به ترتیب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

در این ماده "تومویوکی کاواباتا" از ژاپن سوم شد و احسان خادمی از تیم دانشگاه آزاد مقام چهارم را از آن خود کرد.

در ماده تعقیبی تیمی : تیم پیشگامان کویر یزد با زمان 4 دقیقه و 23 ثانیه و 252 هزارم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد.

در این ماده تیم‌های "هولی برادر" چین با زمان 4 دقیقه و 14 ثانیه و 590 هزارم ثانیه و "آستانا" قزاقستان با 4 دقیقه و 21 ثاینه و 792 هزارم ثانیه اول و دوم شدند.

در این ماده تیم پتروشیمی تبریز با زمان 4 دقیقه و 25 ثانیه و 537 هزارم ثانیه مقام چهارم را از آن خود کرد.

در ماده دورامتیازی : حامد جنت از تیم پتروشیمی تبریز به مقام قهرمانی دست یافت و محمد رجبلو از تیم پیشگامان کویر یزد بر سکوی سوم ایستاد.

در این ماده آلکسی لیاکو از تیم آستانای قزاقستان مقام دوم را کسب کرد، و علی خادمی از تیم دانشگاه آزاد مقام چهارم این ماده را به دست آورد.

در ماده تیم اسپرینت: تیم پیشگامان کویر یزد با زمان 1 دقیقه و 171 هزارم ثانیه به مقام قهرمانی این ماده دست یافت و تیم دانشگاه آزاد با زمان 1 دقیقه و 1 ثانیه و 916 هزارم ثانیه مقام دوم را از آن خود کرد و تیم هولی برادر چین با زمان 1 دقیقه و 1 ثانیه و 590 هزارم ثانیه سوم شد.

- در سومین و آخرین روز این رقابت‌ها، 85 رکاب‌زن در قالب 13 تیم داخلی و خارجی در چند ماده با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نتایج تلاش آنها در این روز بدین شرح اعلام شد:

در ماده مدیسون: تیم پیشگامان کویر یزد با 23 امتیاز مدال طلای این ماده را به گردن آویخت، تیم دانشگاه آزاد با 18 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم پیست هنگ کنگ با 10امتیاز سوم شد.

در ماده اومنیوم : آروین معظمی گودرزی از تیم دانشگاه آزاد به مقام دوم دست یافت و حمید بیک خورمیزی از تیم پیشگامان کویر یزد بر سکوی سوم ایستاد.

در این ماده هاو یوئه از تیم هولی بردار چین قهرمان شد.

در ماده کایرین : محمد و محمود پراش از تیم پیشگامان کویر یزد مقام‌های اول و دوم را از آن خود کردند و علی علی‌عسگری از تیم دانشگاه آزاد بر سکوی سوم ایستاد.

در ماده یک کیلومتر تایم تریل: محمود پراش از تیم پیشگامان کویر یزد به مقام قهرمانی دست یافت، سینا نشاط ور از تیم پتروشیمی تبریز نایب قهرمان شد و محمد دانشور از تیم دانشگاه آزاد بر سکوی سوم ایستاد.

کد خبر 188887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز