همشهری آنلاین: منطقه زینبیه (س) در ده کیلومتری جنوب شهر دمشق که در بحران بیست ماه گذشته سوریه از چهار طرف در محاصره گروه‌های تروریستی قراردارد، امروز بار دیگر در آتش کین سلفی‌های تکفیری سوخت.

syria

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، مزدوران سلفی با نفوذ به منطقه زینبیه (س) که توسط کمیته‌های مردمی حمایت می‌شود، بمبی را که در یک کیسه زباله جاسازی کرده بودند، در اوج شلوغی در بازار میوه و تره بار منطقه منفجر کردند که تنها 150متر با حرم مطهر فاصله دارد.

برپایه این گزارش، اگرچه قدرت تخریب این بمب در مقایسه با انفجارهای پیشین کمتر است ولی به گونه‌ای جاسازی شده بود که بیشترین قربانیان را میان مردم برجای گذاشت.

قربانیان این انفجار از شیعیان هستند که درپی درگیریهای اخیر از شهرهای مختلف سوریه اعم از شهرهای حمص و حلب به جوار مرقد حضرت زینب(س) پناه بردند.

"ابوعبدو" یکی از اهالی منطقه زینبیه (س) با محکوم کردن این عملیات تروریستی ددمنشانه گفت: سلفیها هرکاری کنند و هر چقدر از ما قربانی بگیرند، همچنان به راه اهل بیت (ع) در مقاومت و ایستادگی دربرابر زور و ظلم پایبند خواهیم بود و تا آخرین قطره خون از حرم مطهر نوه پیامبر اکرم (ص) دفاع می کنیم.

همچنین ابو رمضان از مسئولان بیمارستان شهید صدر که زخمی های این عملیات دلخراش را پذیرفته است، به خبرنگار ما گفت: این انفجار هفت شهید و 35 زخمی برجای گذاشت که حال نیمی از زخمیان وخیم است و به همین دلیل بیمارستان های شهر دمشق انتقال داده شدند.

وی افزود: تروریستها جنایت خود را در اوج ازدحام در بازار و همزمان خروج دانش آموزان دبستانی از مدارس مرتکب شدند لذا بیشتر قربانیان بچه های زیر 12 سال بودند که بعد از ظهر به منازلشان بر می گشتند.

مادری که فرزند 17 ساله اش در این علمیات به شهادت رسیده و دیگر فرزند 13 ساله اش هم زخمی شده گفت، تروریستها خانه ما را در شهر حمص ویران و ما را آواره کردند و الان دو فرزندم را که برای امرار معاش با تهییه بساط کاسبی می کردند، هدف قرار دادند.

برپایه این گزارش، انفجار بی رحمانه در وسط بازار میوه و تربار منطقه زینبیه (س) بخشی از برنامه تروریستها علیه این منطقه است، زیرا همزمان با این انفجار که در شرق حرم حضرت مطهر رخ داد، در غرب و به فاصله یک خیابان از حرم، در کوچه ای به نام "حاره الغربه" هم تروریستها با خمپاره یک مجتمع مسکونی هدف قراردادند که به کشته و زخمی شدن شانزده نفر منجر شد.
همچنین همزمان با حضور گروه خبری واحد مرکزی در محل انفجار ، صدای شلیک خمپاره و تیربارهای سنگین از دو طرف شمال و جنوب منطقه زینبیه (س) شنیده می شد.

برای عیادت و مصاحبه با زخمی های این انفجار به بیمارستان رفتیم، خانمی که در کنار درب ورودی بیمارستان شهید صدر ایستاده بود و برای فقدان عزیزان خود اشک می ریخت، گفت، مردم سوریه هرگز راضی به ادامه این کشتارها نیستند، این افراد مسلح فریب خوردگان غرب آلت دست بیگانگان شدند.

وی که با اشاره به اهداف توطئه دشمنان علیه سوریه افزود، آمریکا هرجا وارد عمل می‌شود، به دنبال تفرقه و فتنه افکنی بر می‌آید، در عراق نیروهای خود را اعزام کرد و تاوان سنگینی را برای اشغال آن کشور متحمل شد و امروز در سوریه این هزینه را متحمل نمی‌شود، چون افراد فریب خورده مجری طرح آنها شدند؛ سوریه ویران می‌شود و آنها هم به هدفشان که همان سلطه بر منطقه است، می‌رسند.

یکی از نیروهای امنیتی ما را به درب دوم بیمارستان صدر راهنمائی کرد ، صحنه های دلخراشی بود ، جنازه های بچه های مدرسه ای دیدیم که به طرز فجیعی کشته شده بودند.

البته همزمان با این دو انفجار در منطقه زینبیه، بمب دیگری در سراهی "داریا" در منطقه جنوب شرق دمشق منجر شد که گزارشی از تلفات آن منتشر نشده است.

کد خبر 189879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز