همشهری آنلاین: تعدادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پی اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس با تشکیک در تعداد امضاهای این طرح تهدید به ترک صحن علنی مجلس کردند. اما پس از گفتگو با حداد عادل این تصمیم اجرایی نشد.

پس از اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علی اصغر زارعی و مهدی کوچک زاده اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیئت رئیس حاضر شده و نسبت به اعلام وصول این طرح اعتراض کردند.

وی گفت: چون خلاف نظر رهبری عده ای قصد کشاندن رئیس جمهور به مجلس را دارند فراکسیون اصولگرایان حاضر به ماندن در مجلس نیستند و جلسه را ترک می کنند 

خبرگزاری مهر گزارش داده است، علی اصغر زارعی با تشکیک در تعداد امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور که بر اساس اعلام هیئت رئیسه با 77 امضا اعلام وصول شده بود اظهار داشت:فراکسیون بیانیه داده و 40 امضا از طرح سئوال را پس گرفته است در اعتراض به اعلام وصول این طرح، صحن علنی را ترک خواهیم کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اعتراض اعلام کرد: کسی حق ندارد جلسه را ترک کند و اگر کسی این کار را انجام دهد خلاف کرده است شما حقوق از مجلس می گیرید که اینجا باشید و کار کنید.

پس از این تذکر لاریجانی،جمعی از اعضای فراکسیون که تعداد آنها به حدود 50 نفر می رسید به دور حداد عادل رئیس فراکسیون حلقه زده و به گفتگو پرداختند. هسته مرکزی این تعداد را افرادی نظیر سالک، زاکانی،قدوسی و زارعی تشکیل می دادند. ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس هم بعدا به جمع آنها پیوست و با آنان به گفتگو پرداخت.

در نهایت با وجود تهدید کوچک زاده و زارعی ، اعضای فراکسیون حاضر به ترک مجلس نشدند و طرح آبستراکسیون عملی نشد.

طرح سئوال از رئیس جمهور امروز با 77 امضا در صحن علنی قرائت شد که مهمترین محور آن نوسانات شدید بازار ارز است. این طرح که مرحله بررسی در کمیسیون را گذرانده است باید یکشنبه هفته گذشته در صحن مجلس قرائت می شد اما به دلیل تعطیلات مجلس قرائت نشد.

 سوال از رئیس جمهور درباره مواردی چون مشکلات ارزی و واردات گندم و خودرو با 102 امضا 19 مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.

پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.

اما فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که 40 امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود. درحالی که هیات رئیسه مجلس از جمع آوری امضای مجدد برای این طرح خبر داد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از یک هفته از بررسی سوال در کمیسیون تخصصی، درصورتی که این طرح از نظر امضا نصاب لازم یعنی 74 امضا را داشته باشد از سوی هیات رئیسه مجلس در صحن علنی اعلام وصول می شود و سپس رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخ در صحن علنی مجلس حضور یابد.

کد خبر 190069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز