همشهری آنلاین: امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام شد که هیات رئیسه مجلس طی نامه ای به دولت خواستار ارائه به موقع لایحه بودجه سال 92 به مجلس شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تقاضای محمد رضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جریان قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 89 مبنی بر اینکه دولت باید لایحه بودجه را به موقع ارائه دهد تا گزارش تفریغ و گزارش های نظارتی به موقع ارائه شود، گفت: هیئت رئیسه نامه ای را به دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه 92 ارائه داده است.

وی افزود: مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر ارائه به موقع لایحه بودجه است.

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به سابقه تاخیر دولت در ارائه لایجه بودجه به مجلس که باید در اوائل آذرماه انجام شود. معمولا مجلس پیش از رسیدن موعد مقرر  به دولت تذکر می دهد هر چند دولتها نیز کمتر به این تذکرات و خواسته ها توجه می کنند. به همین دلیل زمان بررسی لوایح بودجه عمدتا به روزهای پایانی سال میرسد.

سال گذشته با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم، تاخیر در ارائه لایحه بودجه باعث نگرانی نمایندگانی شد که قصد حضور در حوزه های انتخابیه و انجام تبلیغات را داشتند، امسال نیز با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و احتمال شرکت برخی چهره های مجلس در این انتخابات، مجلس انتظار دارد دولت در وقت مقرر لایحه بودجه را ارائه کند.

 

 

کد خبر 190507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز