همشهری آنلاین: نشست تبیین بخش آموزشی اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور فرجاد خوشبین دبیر جشنواره، حمید خانی مدیر اجرایی جشنواره، حسن علی کرمی دبیر خانه سینمای دانشگاهی، مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم جشنواره و جمع کثیری از اساتید، دانشجویان و هنرجویان و اعضا سایت جشنواره در دانشگاه هنر برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در آغاز این نشست فرجاد خوشبین با اشاره به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و هنری تلفن های همراه گفت: با این که مدت زمان زیادی از ورود فناوری تلفن همراه به ایران نگذشته است، اما بحث بهره گیری خلاقانه و فرهنگی از آن طی دو، سه سال اخیر گسترش یافته است.

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برآن است تا با بهره گیری از ظرفیت های این ابزار بسیار موثر و فراگیر، تحرکت تازه ای در جامعه فرهنگی ایران و به ویژه در میان جوانان، دانشجویان و علاقمندان و فعالان این حوزه ایجاد کند.

وی درباره رویکرد آموزشی اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: درصد بسیار پایینی از مخاطبان جشنواره دارای تجارب ویژه ای در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری و ساخت فیلم و عکاسی به شکل حرفه ای هستند.

جشنواره می‌کوشد با نگاه ویژه به مخاطبان اصلی خود که طیف گسترده ای از کاربران تلفن همراه شامل جوانان و نوجوانان علاقمند، دانشجویان و فعالان و دوستداران رسانه های دیجیتال و اقشار مختلف جامعه را در بر می‌گیرد، برنامه های ویژه ای را تدارک ببیند و به حداکثر ارتباط با این مخاطبان برسد.

گستردگی و گوناگونی این مخاطبان، جشنواره را برآن داشته است تا با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی خود، خلاء موجود را تا حد امکان برطرف نماید و حرکتی سازنده در این زمینه شکل بخشد.

دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از برنامه ریزی گسترده آموزشی برای مخاطبان جشنواره خبرداده و آن را یکی از اهداف اصلی جشنواره طی سه ماه مانده تا برگزاری آن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: می‌کوشیم علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه بهره گیری درست اقشار مختلف جامعه از ابزار نوینی به نام "تلفن همراه "، نقشی در حد توان خود در بالا بردن دانش بصری گروه مخاطبان جشنواره نیز بر عهده بگیریم.

در بخش دیگر این نشست زمینه های همکاری دانشگاه هنر و خانه سینمای دانشگاهی با اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از جمله برگزاری کارگاه های هنری مورد تاکید قرار گرفت.

حمید خانی دبیر اجرایی جشنواره نیز برنامه های آموزشی را در چهار گروه برگزاری کارگاه های آموزشی " تکنیک های عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه "، تهیه و تدوین کتاب "آموزشی تکنیک های عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه "، ارائه مطالب آموزشی در سایت جشنواره تحت عنوان کلاس های جشنواره و ارائه مطالب آموزشی در بولتن الکترونیک جشنواره که هر دو هفته یک بار در اینترنت منتشر می‌شود، معرفی کرد.

وی با اشاره به انتخاب شعار "هر ایرانی، یک هنرمند" درخصوص حرکت کاروان آموزشی جشنواره گفت: کاروان جشنواره با هدف معرفی برنامه های جشنواره و ارتباط نزدیک و رو در رو با مخاطبان طراحی و از مهر ماه حرکت خود را با حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال آغاز کرده است.

وی با اشاره به بازدید بیش از ده هزار نفر از غرفه جشنواره در این نمایشگاه و 1500 عضو جدید در سایت آن تصریح کرد: از جمله برنامه های جشنواره در نمایشگاه رسانه های دیجیتال، نمایش قابلیت های مختلف تلفن همراه به بازدیدکنندگان بود که به این منظور قسمتی از غرفه جشنواره به آتلیه همراه اختصاص داده شد.

ایده آتلیه همراه این بود که اگر قابلیت های دوربین تلفن همراه را بشناسیم، می‌توانیم از آن حتی در عکاسی آتلیه ای هم استفاده کنیم.

وی دومین ایستگاه کاروان جشنواره را دانشگاه تهران معرفی کرد که با هدف برقراری ارتباط با قشر فرهیخته جامعه یعنی دانشجویان و هنرمندان جوان و ارتقاء سطح کیفی آثار تولیدی برای حضور در جشنواره برنامه ریزی شده است.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از اول اسفند ماه 91 با دبیری فرجاد خوشبین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 190188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز