گروه شهری: همزمان با بارش باران‌های پاییزی شهرداری تهران اعلام کرد که تمام نیروی‌های خدماتی در آماده باش کامل به‌سرمی‌برند.

شهر

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت نیروهای خدمات شهری، شاهد عملکرد خوبی بودیم و خوشبختانه به موجب بارش باران و نزولات نعمات الهی مشکل خاصی در شهر تهران به‌وجود نیامده است.مجتبی عبداللهی افزود: تنها در کانال سرپوشیده خیابان رسالت در تقاطع با خیابان استاد حسن بنا با مشکل مواجه بودیم که این موضوع هم با شکافتن کانال حل شد.

وی افزود: با توجه به لایروبی انهار و کانال‌ها در آستانه فصل بارش ، مشکل آبگرفتگی دیگری وجود نداشت. طبق گزارش رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با وجود بارش سنگین، ترافیک غیرطبیعی ایجاد نشد. البته رانندگی در هنگام بارندگی با سرعت کمتری انجام می‌شود و این مسئله خود ترافیک ایجاد می‌کند. معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین با اشاره به فعالیت عمرانی در بخش‌های مختلف شهر اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی در دست اجرا نیز مشکلی در زمان بارش ایجاد نکردند. در این پروژه‌ها پیش از آغاز فصل بارندگی کانالی فرعی برای انتقال آب باران تعبیه شده است.

عبداللهی از شهروندان خواست تا از رها کردن زباله در جوی‌ها و انهار خودداری کنند تا در موقع بارندگی شاهد مشکل آبگرفتگی نباشیم. وی افزود: شهروندان نیز لازم است به تمیز نگه داشتن انهار و جوی‌ها توجه بیشتری کرده و از ریختن زباله در انهار خودداری کنند، چراکه عمده آبگرفتگی‌ها به‌دلیل تجمع زباله در انهار به‌وجود می‌آید. وی همچنین گفت: با وجود احتمال ادامه بارندگی در روزهای آتی، نیروها و کارکنان خدمات شهری هم‌اکنون در آماده‌باش کامل به‌سرمی‌برند. معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا و احتمال بارش برف زودهنگام، تمامی ستادهای برف‌روبی در حال تجهیز، آماده‌سازی‌ ماشین آلات، نیروی انسانی و همچنین امکانات لازم در تمامی مناطق شهر تهران هستند.

کاهش 50درصدی تماس مردم


رئیس سامانه مدیریت شهری 137نیز با اعلام کاهش تماس‌های شهروندان با سامانه 137گفت: از آنجا که طول مدت بارش بیش از 24ساعت بود میزان تماس‌های شهروندان در مقایسه با بارندگی چند هفته گذشته به‌صورت تقریبی 50درصد کاهش داشت.
رضا عبدلی با اشاره به عملیات لایروبی که در سراسر نهرهای شهر تهران انجام شده است، گفت: مشکلاتی که احیانا باعث تماس شهروندان با سامانه137شد، به‌دلیل عدم‌کشش نهرها و آبگرفتگی‌های ناشی از آن بود. وی به میدان فردوسی و خیابان استاد حسن بنا اشاره کرد که آبگرفتگی در آن ملاحظه شد که با واکنش سریع نیروهای خدمات شهری مشکل رفع شد و شرایط عادی به شهر بازگشت. عبدلی همچنین در پایان گفت: سامانه 137برای افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر تهران آماده پیگیری خواست‌های شهروندان در حوزه مدیریت شهری است.

کد خبر 191339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز