اندرس فو راسموسن دبیر کل ناتو اعلام کرد این ائتلاف درخواست ترکیه را برای استقرار موشک‌های ضدموشک پاتریوت در مرز با سوریه به‌صورت فوری بررسی خواهد کرد.

وی افزود ناتو هنوز درخواست رسمی در این زمینه از ترکیه دریافت نکرده است، اما اگر این درخواست صورت بگیرد، به فوریت به آن رسیدگی خواهد شد. به نوشته روزنامه حریت، توماس دمیزیر وزیر دفاع آلمان قبلاً گفته بود فکر می‌کند درخواست ترکیه روز دوشنبه مطرح شود.

راسموسن که دیروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع و خارجه کشورهای اتحادیه اروپا وارد بروکسل شد، اوضاع در مرز سوریه با ترکیه را موجب نگرانی فراوان خواند. راسموسن خاطرنشان کرد در حال حاضر صحبتی درباره برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با پشتیبانی موشک‌های پاتریوت وجود ندارد و این موشک‌ها صرفاً برای دفاع از ترکیه است. وی همچنین افزود که سخن گفتن درباره طرح آلمان برای فرستادن 170سرباز به ترکیه برای اداره این سامانه موشکی زودهنگام است.

پیش‌تر خبرگزاری هلند از قول جینین هنیس پلاس‌چارت وزیر دفاع این کشور گفته بود که هلند و آلمان ممکن است موشک‌های پاتریوت به ترکیه بفرستند. وی گفته بود موجودیت ناتو برای آن نیست که کاری نکند. ترکیه هفته گذشته اعلام کرد درباره تقویت امنیت در طول مرز 900کیلومتری با سوریه با متحدان خود در ناتو در حال مذاکره است. آلمان و هلند تنها کشورهای اروپایی‌ای هستند که موشک‌های پاتریوت در اختیار دارند. ترکیه از مخالفان دولت سوریه در جنگ با نیروهای آن حمایت می‌کند.

کد خبر 191852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز