همشهری آنلاین: منابع نظامی در ترکیه از افتتاح پایگاه جدید نیروهای ناتو در استان غربی این کشور (ازمیر) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حریت در این باره می نویسد: این اقدام ناتو به عنوان بخشی از یک تلاش جدید بمنظور به روز کردن ساختار فرماندهی ائتلاف است.

همچنین حریت اعلام کرده که فرماندهی زمینی جدید نیروهای ائتلاف برای انجام عملیات های زمینی است که ناتو در آن دستور بازرسی، ارزیابی ، آماده سازی، و استاندارد سازی نیروهای زمینی ناتو را می دهد.

دریادار جیمز استاوریدیس فرمانده ارشد نیروهای ناتو از ترکیه برای تلاشهای در افغانستان، لیبی، و بالکان تشکر کرد.

این ژنرال آمریکایی که طی یک مراسم نظامی در فرماندهی نیروهای ترکیه در دریایی اژه صحبت می کرد، افزود: ناتو در تمام مراحل به خاطر عضویت ترکیه در این ائتلاف به این کشور اعتماد دارد و علاوه بر آن ترکیه هم می تواند همیشه به این بلوک نظامی اطمینان داشته باشد.

استاوریدیس همچنین از مردم ترکیه، ارتش این کشور، و مردم ازمیر به خاطر دادن این پایگاه به ناتو قدردانی کرد.

وزیر خارجه لبنان: نصب موشک های پاتریوت در مرزترکیه اعلام جنگ با سوریه است

در همین حال عدنان منصور وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه به منزله اعلام جنگ به سوریه و نشانه ای از وقوع عملیات آشکار نظامی آنکارا علیه دمشق است، نسبت به پیامدهای ناگوار این اقدام هشدار داد.

به گزارش ایرنا از بیروت، وزیر خارجه لبنان روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، با هشدار نسبت به نصب موشک های پاتریوت توسط ترکیه، درنقاط مرزی این کشور با سوریه، گفت: به نظر می رسد که این اقدام، زمینه را برای اعمال دخالت نظامی در سوریه فراهم می کند و این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر ترکیه به سوریه حمله کند، تمام کشورهای منطقه دچار چالش خواهند شد و بدینگونه دخالت نظامی دیگر کشورها در سوریه نیز بعید به نظر نمی رسد.

منصور با محکوم کردن حمایت نظامی برخی کشورها از مخالفان سوریه، تصریح کرد: ادامه اینگونه عملیات به برقراری صلح در سوریه کمک نمی کند بلکه بحران این کشور را طولانی تر خواهد ساخت.

وی با انتقاد از اقدام فرانسه در پذیرش یکی از مخالفان نظام سوریه به عنوان سفیر این کشور در پاریس، گفت: ما انتظار چنین اقدامی را از سوی کشوری مهم مانند فرانسه نداشتیم؛ به خصوص اینکه دولت سوریه همچنان برسر کار و مشغول به فعالیت است و از سوی جامعه بین الملل مورد تأیید قرار دارد.

وزیرخارجه لبنان با اشاره به اینکه با اینگونه دخالت ها، وحدت ملی سوریه در معرض تهدید قرار دارد، تأکید کرد: نظام سوریه با وحدت و تلاش های نیروهای نظامی و ارتش آن همچنان پا پرجا بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی درمورد اختلاف نظر آمریکا و روسیه برسر مساله سوریه ادامه داد: این اختلاف ها صرفا به خاطر حضور ˈبشار اسدˈ رییس جمهور سوریه در رأس نظام این کشور نیست، بلکه اختلاف بیشتر در خصوص ادامه به کار نظام دمشق است و اینک ما شاهد هستیم که نظام سوریه مورد حملات جدی قرارگرفته است.

منصور در مورد موضع روسیه درقبال بحران سوریه گفت: روسیه دخالت نظامی درسوریه را مورد تأیید قرار نداده است و تنها بر ارایه راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تأکید می کند.

کد خبر 192909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز