گروه بین‌الملل: آمریکا با حمایت اسرائیل و برخی کشورهای عربی برای اسکان شمار زیادی از آوارگان فلسطینی در استرالیا، کانادا و آمریکا در حال برنامه‌ریزی است.

نشریه فلسطینی المنار روز گذشته با افشای این طرح اعلام کرد در این طرح هیأت‌هایی از سازمان ملل متحد و کشورهای عربی مشارکت دارند و بودجه‌های زیادی نیز برای اجرای این طرح طی دو سال آتی اختصاص داده شده است.

به ظاهر هیأت‌هایی از مقام‌های آمریکایی، عربی و سازمان‌های بین‌المللی در دیدارها و نشست‌های مختلف این تصمیم را اتخاذ کردند که بعضی از این نشست‌ها در پایتخت‌های اروپایی برگزار شده است.

آوارگان فلسطینی در لبنان و عراق هدف این طرح هستند و اجرای بخشی از طرح آغاز شده؛ به‌طوری که 50 خانوار از آوارگان فلسطینی مقیم عراق در کانادا اسکان داده شده‌اند.

در چارچوب این طرح وزارتخانه‌های امورخارجه در کانادا، آمریکا و استرالیا برای اسکان آوارگان دستوراتی برای تسهیل در آماده شدن ویزای این آوارگان صادر کرده‌اند.

قرار است این طرح پیش از به پایان رسیدن دور دوم ریاست جمهوری جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا به مرحله اجرا درآید.

این منابع پیش‌بینی کردند که اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان تحت فشار شدید و عملیات تروریستی و پیگرد قرار گیرند تا اسکان آنان در خارج از این کشور به‌راحتی فراهم شود؛ همچنان که امروز عملیات خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان مقیم عراق به‌وقوع می‌پیوندد.

کد خبر 19207

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز