دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس هشدار داد: اگر اوضاع غزه و کرانه‌ باختری بهبود نیابد، اسراییل ممکن است با انتفاضه دیگری مواجه شود.

به گزارش ایسنا وی در گفت و گو با روزنامه فلسطینی الایام گفت: من هشدار می‌دهم که اوضاع کنونی در حال حرکت به سمت شرایط دهه‌ی 1990 و دورانی است که زمینه ساز انتفاضه‌ الاقصی شد. من هشدار می‌دهم و خط قرمزهای زیادی را تعیین می‌کنم.

مشعل افزود: هیچ توجیهی برای ادامه‌ تحریم‌های جامعه بین‌المللی علیه مردم فلسطین بعد از توافقنامه‌ی مکه و تشکیل دولت متحد ملی وجود ندارد.

وی افزود: چنانچه این تحریم‌ها و حملات مداوم اسراییل و اوضاع نابسامان مردم فلسطین ادامه یابد، انفجاری بزرگ روی خواهد داد که نه تنها گریبانگیر فلسطینیان و تمام منطقه بلکه گریبانگیر دشمن صهیونیسم هم خواهد شد.

مشعل تصریح کرد: ما هرگز نمی‌پذیریم که پیامدهای این انفجار، فلسطینیان را هدف قرار بدهد؛ بلکه مسلما این انفجار رو در روی دشمن صهیونیست صورت می‌گیرد.

وی همچنین عنوان داشت: ما جدا خواهان آزادی شالیط و بازگشت وی به آغوش خانواده‌اش هستیم؛ اما کسی که موجب مانع تراشی و تاخیر در این امر می‌شود ایهود المرت نخست وزیر اسراییل است که تمامی تلاش‌ها و رایزنی‌های برادران مصری ما را نیز با مانع روبرو می‌سازد.

وی هم چنین اظهار داشت که اکثر گروه‌های فلسطینی درخصوص ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرزهای 1967 توافق دارند.

مشعل ادامه داد: پایان حملات اسراییل و آتش بس نباید منحصر به نوار غزه باشد بلکه باید کرانه باختری را نیز در بر بگیرد.

کد خبر 20839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز