گروه شهری: مرحله سوم بزرگراه یادگار امام حدفاصل تقاطع سعادت‌آباد با کچوئی، شهید چمران و سئول ظرف مدت 4 ماه آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

برخی از بخش‌های این طرح نظیر مسیر 3 کیلومتری بزرگراه یادگار که از روی پل‌های فلزی درکه و چمران می‌گذرد قبل از موعد اعلام شده و در اواخر خردادماه آماده خواهد شد.

گسترش بی رویه تهران به ویژه در منطقه شمال غرب، جنوب غرب، غرب تهران و شهرستان کرج موجب شده روزانه صدها هزار جمعیت ساکن مناطق مورد اشاره در ساعات اوج؛ صبح‌ها در مسیر رفت به سمت مراکز تجاری، اداری و اقتصادی و بعدازظهرها هنگام برگشت به سمت محل سکونت در شرایط ترافیک سنگین تردد کنند.

در همین زمینه تکمیل مرحله سوم بزرگراه یادگار امام حدفاصل تقاطع سعادت آباد، شهید چمران و سئول که با احتساب رمپ و لوپ‌ها و محورهای اصلی و فرعی 14 کیلومتر می‌شود، می‌تواند از بار ترافیکی بزرگراه نیایش و شهید همت تا حد قابل‌توجهی بکاهد.

به گفته علی معدنی نماینده حوزه معاونت فنی عمرانی در پروژه یادگار امام، شهرداری تهران با توجه به اهمیت ترافیکی احداث بزرگراه یادگار کار احداث مرحله سوم این بزرگراه را از سال 82 آغاز کرد.

وی ادامه داد: با سرعت گرفتن عملیات اجرایی مرحله سوم بزرگراه یادگار در سال 85 هم اکنون این طرح از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

وی با اشاره به گذر شاه لوله آب از میان اوین درکه یا وجود سایر معارضین تأسیساتی نظیر لوله‌های گاز و کابل‌های برق و مخابرات خواستار همکاری هرچه بیشتر این شرکتها در امر جابجایی تأسیسات خود به منظور سرعت گرفتن کار اتمام این پروژه شد.

معدنی ازقوه قضائیه خواست تا با انتقال باقیمانده تأسیسات پست برق فشارقوی زندان اوین به داخل محدوده قانونی خود، شهرداری تهران را در اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه ترافیکی ارزشمند یاری رساند.

این در حالی است که به گفته این مقام مسئول هزینه جابجایی این پست برق فشارقوی زندان اوین در سه ماهه زمستان گذشته پرداخت شده است.

کد خبر 19209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز