مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: تعریض بزرگراه شهید چمران حد فاصل خیابان ولیعصرعج تا بزرگراه شهید همت به طول حدود 3 کیلومتر، با هدف روان‌تر شدن ترافیک منطقه و انتقال بارترافیکی شرقی‌-غربی بزرگراه یادگار امام‌ره، امسال انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در باره ضرورت تعریض این بزرگراه گفت: از آنجا که امتداد بزرگراه یادگار امام‌ره در حال تکمیل است و بازگشایی آن در آینده افزایش بار ترافیکی بزرگراه شهید چمران را در پی خواهد داشت، تعریض این بزرگراه نیز باید انجام می‌شد.

مسعود نصرآزادانی افزود: با توجه به افزایش حجم ورود خودروها و ترافیک ناشی ازبازگشایی  بزرگراه یادگار امام‌ره و عدم پاسخگویی و محدود بودن ظرفیت ترافیکی منطقه، از مدتی پیش تعریض بزرگراه چمران به عنوان یک راه حل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است باند‌های غربی و شرقی بزرگراه شهید چمران، تعریض و افزایش ظرفیت ایجاد شود و در همین راستا در هر طرف بزرگراه به اندازه یک لاین استاندارد 65/3 متر تعریض صورت خواهد گرفت.

وی در باره پیشرفت طرح تعریض بزرگراه نیز گفت: هم اکنون عملیات زیر سازی در2 طرف بزرگراه آغاز شده است که با توجه به وضعیت زمین نیاز به مقاوم سازی و تثبیت بستر دارد.

نصر آزادانی گفت: عملیات زیر سازی و روسازی مسیر هم اکنون در باند غربی حد فاصل پل مدیریت تا بزرگراه شهید همت در حال انجام و تکمیل است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: علاوه بر این، هم اکنون کارهای عمرانی مربوط به بهسازی جداول و هدایت آبهای سطحی نیز در این مسیر پیش بینی شده که این کار در امتداد باند غربی رو به اتمام است.

وی در عین حال با اشاره به برخی موانع مربوط به تعریض باند شرقی این بزرگراه گفت: در باند شرقی، مانع اصلی تسریع در پیشرفت پروژه، برخی معارضان ملکی هستند ولی با این حال اقدامات مربوطه در حال انجام و طرح در این بخش نیز فعال است.

از سوی دیگر حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی‌شهر تهران نیز در این باره می‌گوید: با تعریض، 30‌درصد به ظرفیت این بزرگراه و  نیز  یک تا 2باند  به  فضای حرکتی خودروها اضافه می‌شود.

وی همچنین در باره قطع برخی درختان مسیر تعریض این بزرگراه نیز خاطرنشان کرد: 2برابر تعداد درختان قطع شده این مسیر درخت غرس خواهد شد.

کد خبر 31033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز