همشهری‌آنلاین: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مشکل تأمین ارز مسافرتی زائران عتبات عالیات در مسیر هوایی حل شد.

مسعود اخوان اظهار کرد: ارز مسافرتی طبق مصوبه‌ بانک مرکزی به مسافرانی که به‌شکل زمینی به خارج از کشور سفر می‌کنند تعلق نمی‌گیرد. بر این اساس، زائرانی که زمینی به عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند، نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؛ اما زائرانی که از مسیر هوایی به این سفر می‌روند مشکل تأمین ارز نخواهند داشت.

وی درباره‌ چگونگی تهیه‌ ارز مسافرتی توسط زائران عتبات با توجه به این‌که آن‌ها ویزا و گذرنامه‌شان را در اختیار ندارند، گفت: ما سیستم سازمان حج و زیارت را به بانک ملت لینک کرده‌ایم و زائران می‌توانند با کارت ملی خود به هریک از شعب ارزی این بانک مراجعه و ارز خود را دریافت کنند.

اخوان درباره‌ وضعیت اعزام کاروان‌های عتبات با توجه به شرایط کنونی عراق و انفجارهای پی در پی اخیر در این کشور به ایسنا گفت: در حال حاضر مشکل خاصی برای اعزام زائران نداریم و برنامه‌ای به‌جز آنچه روال کنونی اعزام است هم نداریم، فقط از 28 آذرماه تا اطلاع ثانوی، شهر سامرا از مقاصد سفر زائران حذف شده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر روزانه دو هزار نفر هوایی و زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند و دوره‌های ثبت نام نیز سه‌ماهه است.

کد خبر 195060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز