همشهری آنلاین: شبکه خبرنگاران افتخاری بعثه مقام معظم رهبری عصر سه‌شنبه 21 آذر ماه طی نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیریت پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، خبرنگارانی از میان فعالترین اعضای شبکه خبرنگاران افتخاری بعثه را جهت تولید آثار رسانه‌ای فاخر به عتبات عالیات اعزام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج این مراسم را آغازی برای تشکیل شبکه خبرنگاران افتخاری بعثه مقام معظم رهبری دانست و راه را برای حضور سایر خبرنگارانی که به موضوعات معارفی و حوزه‌های اندیشه‌ای علاقمندند اما در این نشست حضور نداشتند، مهیا دانست.

بر طبق این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نیز در جمع خبرنگاران افتخاری بعثه مقام معظم رهبری گفت: اولین رسالت خبرنگاران علاقمند به حوزه‌های معارفی این است که خود فرهنگ زیارت را بشناسند و تلاش کنند که این فرهنگ را به دیگران نیز بشناسانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح زیارت در میان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام یادآور شد: وقتی به زیارت ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌رویم بنای‌مان این است که آنها را بشناسیم و با آنها پیمان ببندیم که بر مبنای آنچه خواسته‌اند عمل کنیم.

وی بر آشناسازی مردم با فرهنگ و واقعیت‌های زیارت تأکید کرد و از خبرنگاران خواستار شد جلوه‌های زیبای دینی در عتبات عالیات که تا کنون تشریح نشده‌اند را مورد توجه قرار دهند و عشق مردم به زیارت را به تصویر کشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر افزود: انتظار داریم خبرنگاران علاقمند، با تولیدات خود در زمینه تقویت فرهنگ دینی و توسعه فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام در جامعه تلاش کنند.

این گزارش می‌افزاید، حجت‌الاسلام اسکندری، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات نیز از تشرف یک‌هزار دانشجو در اربعین حسینی به کربلای معلی خبر داد و گفت: این دانشجویان از نجف تا کربلا را پیاده‌روی می‌کنند.

وی معرفی علمی نجف به جامعه، پرداختن به آثار معرفتی زیارت، تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی زائرین عتبات عالیات در کنار پرداختن هنرمندانه به جنبه‌های معنوی و معرفتی این سفر و ... را از جمله محورهایی دانست که شبکه خبرنگاران افتخاری بعثه مقام معظم رهبری می‌توانند در حوزه عتبات عالیات مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 194081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز