شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: پس از کش‌و قوس‌های فراوان بین گوگل، یاهو و مایکروسافت، گوگل موفق به انجام بزرگترین خرید تاریخ خود شد

گوگل جمعه و در انتهای هفته کاری خود اعلام کرد که با مسئولان شرکت دابل‌کلیکDoubleClick به توافق رسیده و این شرکت را به مبلغ 3.1 میلیارد دلار خریده است. این توافق به تایید مسئولان دابل‌کلیک نیز رسیده است. پیش از این بزرگترین خرید گوگل مربوط به خرید یوتیوب به مبلغ 1.76 میلیارد دلار بوده است.
شرکت گوگل در ادامه گسترش فعالیتهایش علی‌الخصوص در زمینه تبلیغات آنلاین، این بار دست به خرید شرکت دابل‌کلیک زده است که پیشرو در صنعت و تکنولوژی تبلیغات آنلاین است و دارای یک سیستم مدیریت تبلیغات منحصر به فرد می‌باشد.

این سیستم مدیریت، در دو سال اخیر مورد توجه تمام غول‌های اینترنتی جهان از جمله گوگل، یاهو و مایکروسافت قرار گرفته است و برای به کنترل در آوردن آن تلاش بسیاری داشته‌اند. به همین منظور در چندین نوبت مختلف مناقصه برای خرید این شرکت برگزار شد که ناتمام باقی ماند. این مناقصه‌ها باعث شد قیمت دابل‌کلیک از 1.1 میلیارد دلار در سال 2005 به 3.1 میلیارد دلار در سال 2007 برسد و نهایتا گوگل موفق به پرداخت این مبلغ و خرید آن شد.
لازم به ذکر است سیستم مدیریت تبلیغات شرکت دابل‌کلیک، مدیریت تبلیغات را در اختیار مشتریان قرار داده و آن‌ها می‌توانند محل آگهی خود را مشخص و همچنین از عملکرد و بازدیدهای انجام شده گزارش‌گیری کنند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 19605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز