گروه حوادث: مرد جوان که به اتهام قتل نامادری همسرش تحت تعقیب پلیس بود بعد از شش ماه فرار دستگیر شد.

متهم

ساعت 20:30جمعه 9تیرماه سال‌جاری مأموران کلانتری 206در جریان یک درگیری خونین قرار گرفتند و راهی محل جنایت در شرق تهران شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی زن 33ساله‌ای به نام فریده است که با ضربه چاقو به قتل رسیده است. شواهد حکایت از این داشت که عامل جنایت داماد خانواده است که بعد از قتل فریده پا به فرار گذاشته است.

مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از پسر قربانی پرداختند. این پسر 15ساله به مأموران گفت: مدت‌ها بود که با جعفر، همسر خواهر ناتنی‌ام اختلاف داشتیم. او روز حادثه با من تماس گرفت و شروع کرد به فحاشی و ناسزا گفتن. من هم به او ناسزا گفتم و بعد تلفن را قطع کردم. زمان زیادی از تماس او نگذشته بود که زنگ خانه به صدا درآمد و وقتی در را باز کردم با شوهر خواهر ناتنی‌ام که سوار بر موتور سیکلت بود، روبه‌رو شدم. او خیلی عصبانی بود و با چاقو به سمت من حمله کرد و به دو دستم ضربه زد.

در همین لحظه مادرم وقتی این صحنه را دید به سمت ما آمد تا مبادا دامادمان بلایی سرم بیاورد. او قصد کمک به مرا داشت اما در همین هنگام دامادمان به سمت مادرم حمله کرد و با چاقو ضربه‌ای به وی زد. وقتی مادرم خون‌آلود نقش زمین شد من وحشت‌زده از همسایه‌ها کمک خواستم و بعد با پلیس تماس گرفتیم. همزمان با این حادثه دامادمان سوار موتورش شد و به سرعت پابه فرار گذاشت.

به‌دنبال اظهارات پسر قربانی، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری آغاز کردند اما وی فراری شده و هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بود تا اینکه کارآگاهان در اقدامات اطلاعاتی خود دریافتند که متهم تحت‌تعقیب با هویت جعلی در زمینه توزیع شیر و فراورده‌های لبنیاتی به‌عنوان یک کارگر مشغول به‌کار شده است. با این سرنخ کارآگاهان به تحقیقات نامحسوس خود ادامه دادند تا اینکه سرانجام سحرگاه ششم دی‌ماه سال‌جاری با دستگیری وی به فرار شش‌ماهه‌اش پایان دادند.

اعتراف به درگیری مرگبار

متهم در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دید به افشای حقایق پرداخت و به قتل نامادری همسرش اعتراف کرد. وی درخصوص انگیزه‌اش گفت:به‌دلیل اختلافات خانوادگی که با اعضای خانواده همسرم به‌خصوص با برادرزن بزرگ‌ترم داشتم، چندین‌بار با وی درگیری لفظی پیدا کرده بودم؛ طی این مدت، برخی بستگان و دوستان با بردن و آوردن صحبت بین ما دو نفر باعث شده بودند تا درگیری ما به دیگر اعضای خانواده همسرم نیز کشیده شود.

وی ادامه داد: روز حادثه یکی از دوستانم مدعی شد که برادرزن کوچکم نیز پشت سر من اقدام به گفتن ناسزا کرده که بلافاصله با تلفن همراه وی تماس گرفتم . زمانی که وی پشت تلفن شروع به گفتن ناسزا به من کرد، خیلی عصبانی شدم و با برداشتن چاقو به سمت خانه پدرزنم رفتم و در جریان درگیری، نامادری همسرم به طرفداری و حمایت از پسرش پرداخت، عصبانی شدم و با چاقو ضربه‌ای به وی زدم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قرار بازداشت متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 196061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز