گروه حوادث: چهار زورگیر خشن با انبردست، چاقو و قمه طعمه‌هایشان را آنقدر شکنجه می‌کردند تا مجبور شوند رمز کارت عابربانکشان را لو دهند.

حوادث

یکی از مالباخته‌ها وقتی متوجه دستگیری متهمان شد هنگام شناسایی آنها از ترس ماسک به‌صورت گذاشت تا از سوی آنها شناخته نشود.چهارم تیرماه سال‌جاری مردی به کلانتری154 تهران رفت و به مأموران گفت: ساعتی پیش به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شدم که سه سرنشین داشت.

می‌خواستم به فرودگاه بروم اما در بین راه راننده برای یک لحظه توقف کرد و مردی که روی صندلی شاگرد نشسته بود درحالی‌که چاقو در دست داشت بلافاصله به صندلی عقب آمد. او با تهدید چاقو سه کارت عابربانکم را گرفت و بعد از توقف در مقابل یک دستگاه خودپرداز در جاده مخصوص، با تهدید چاقو و درحالی‌که انگشتم را با انبردست گرفته و محکم فشار می‌داد، مرا مجبور کرد تا رمز کارت‌ها را در اختیارش قرار دهم.

من هم از ترس جانم رمزها را گفتم و زورگیران خشن وقتی مطمئن شدند که رمزها صحیح هستند، مقداری پول از دستگاه برداشت کردند و بعد از سرقت مدارک شناسایی، موبایل و پول‌هایم، مرا در کیلومتر یک جاده مخصوص از ماشین پیاده کردند و متواری شدند. بعد از شکایت این مرد تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که نشان می‌داد سرنشینان پراید با همین شیوه و شگرد و با تهدید سلاح سرد و استفاده از انبردست دست به سرقت پول، عابر بانک و اموال قیمتی طعمه‌هایشان می‌زنند.کارآگاهان با کمک مالباخته‌ها به چهره نگاری متهمان پرداختند و با تصاویر به‌دست آمده از دوربین مداربسته عابربانک‌ها، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام هیربد شدند. وی پیش از این به اتهام سرقت به زندان رفته بود و کارآگاهان مدتی بعد مخفیگاه وی را در مارلیک کرج شناسایی کردند.

شواهد حکایت از این داشت که خودروی پراید نوک‌مدادی که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد متعلق به هیربد است. زمانی که مأموران برای دستگیری این مرد وارد عمل شدند، دریافتند که وی و همدستانش بعد از اظهارات رئیس قوه قضاییه درخصوص صدور حکم اعدام برای زورگیران دست از سرقت‌هایشان برداشته و مخفیگاهشان را تغییر داده‌اند. در شرایطی که اعضای باند زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بودند، کارآگاهان در ادامه توانستند سرکرده گروه به نام بهروز و برادر وی به نام فضل‌الله را به همراه چهارمین عضو باند به نام بابک شناسایی کنند. بررسی سوابق این افراد نشان می‌داد که همگی آنها از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف هستند.

دستگیری

تلاش مأموران برای شناسایی مخفیگاه چهار زورگیر نتیجه داد و سرانجام آنها بامداد 11دی‌ماه سال‌جاری در چهار عملیات همزمان دستگیر شده و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال یافتند. این در حالی بود که در زمان دستگیری بهروز، وی قصد داشت ضمن درگیری با کارآگاهان از طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در منطقه سرآسیاب به بیرون پریده و متواری شود که توسط کارآگاهان دستگیر شد. از مخفیگاه وی و دیگر همدستانش ده‌ها گوشی تلفن همراه مسروقه، کیف‌های زنانه و مردانه، ده‌ها کارت عابر بانک و همچنین تعداد زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد دیگر کشف شد. متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری از مالباخته‌ها اعتراف کرده و مدعی شدند که در مسیر میدان آزادی به فرودگاه مهرآباد آنها را به‌عنوان مسافر سوار ماشین خود می‌کردند و دست به سرقت می‌زدند.

وحشت مالباخته

به‌دنبال دستگیری اعضای باند و اعتراف آنها، مالباخته‌ها به اداره آگاهی دعوت شدند تا آنها را شناسایی کنند. یکی از این افراد استاد دانشگاهی بود که با وجود دستگیری دزدان، به‌علت ترس از متهمان حاضر به مواجهه حضوری با آنها نبود. او نهایتا پس از پوشاندن صورت خود با ماسک حاضر شد رو درروی سارقان قرار بگیرد تا آنها را شناسایی کند. وی به کارآگاهان گفت: هنوز آزار و اذیت و تهدیدهای این سارقان در مقابل چشمانم است و از آن زمان، از هر ماشین مسافرکشی می‌ترسم.

او ادامه داد: 14آبان‌ماه سال‌جاری در میدان آزادی برای رفتن به فرودگاه مهرآباد، سوار خودروی پراید متهمان شدم. در بین راه آنها با چاقو و قمه به من حمله کردند. حتی راننده ماشین با یک چاقو سعی در ضربه زدن به پایم داشت. آنها مرتب مرا تهدید به کشتن می‌کردند که ناگهان یکی از آنها ضربات سنگینی به سرم زد که سر و لباسم پر از خون شد. سپس مرا به سمت یک خیابان فرعی برده و در آنجا دست و چشمانم را بستند و در بین جاده مخصوص و اتوبان رها کردند.

وی ادامه داد: دزدان خشن تمامی وسایل همراهم ازجمله حلقه ازدواجم را با خود برده و فرار کردند. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار تصاویر متهمان را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 197000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز