دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: پیدا کردن یک فرهنگ لغات معتبر در رشته‌های مختلف علمی کار بسیار سختی است. آیا شما هم با این مشکل روبرو شده‌اید؟

dict

همشهری آنلاین اقدام به جمع آوری آدرس سایت فرهنگ لغات معتبر کرده است. امید است این آدرس‌ها مورد بهره برداری و استفاده شما مخاطبان قرار کیرد.

سایت فرهنگ لغات پارست

 با استفاده از این سایت شما می‌توانید معنی هر "کلمه" را در بین شش زبان جستجو کنید. کافی است زبان مبدا و مقصد را انتخاب کرده و دکمه ترجمه را کلیک کنید.

زبان‌های قابل ترجمه شامل: فارسی، انگلیسی، آلمانی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی

همچنین با استفاده از این سایت شما می‌توانید، معنی هر کلمه را مستقیم به موبایل خود اس ام اس کنید.

http://www.parset.com/Dic

سایت فرهنگ لغات فارسی

این سایت کلمه و لغات انگلیسی را به فارسی و بالعکس برای شما ترجمه می‌کند. همچنین این سایت فارسی دیک برای گوشی موبایل نیز دارد. این سایت آخرین کتاب‌های جدید مربوط به ترجمه را به شما معرفی و خریداری می‌کند.

http://www.farsidic.com

سایت فرهنگ لغات کمبریج

این سایت در زمینه‌های مختلف چون تجارت، بازرگانی، لباس، حسابداری، نور و رنگ، تحصیلات و موارد شخصی به شما ترجمه ارائه می‌دهد. این سایت از منابع  مختلفی کمک گرفته تا ترجمه کامل و صحیح‌تری به شما ارائه دهد. این فرهنگ لغات چند زبانه بوده و زبان‌های آن شامل، زبان امریکایی، اسپانیایی و بریتانیایی است.

فرهنگ لغات کمبریج آنلاین دارای سطح‌های مختلف زبان بوده به عبارتی از سطح ابتدایی شروع تا سطوح بالاتر ترجمه و موارد مختلف زبان همچون تلفظ، گرامر و.. ارائه می‌دهد.

http://dictionary.cambridge.org/

سایت فرهنگ لغات آنلاین

این فرهنگ لغات کاربردی بسیار ساده دارد. کافی است کلمه مورد نظر را از مبدا انتخاب کرده و در باکس مورد نظر تایپ کنید این سایت تنها فرهنگ لغات فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارد. 

http://dic.amdz.com

سایت فرهنگ لغات مذهبی

این فرهنگ لغات به زبان انگلیسی است و هنگام ورود به شما پیشنهاد عضویت می‌کند. پذیرش عضویت در این سایت اجباری نیست.

دایره لغات این فرهنگ بسیار وسیع و گسترده است. این سایت همچنین دارای پیوند‌های مفید به سایر فرهنگ‌های آنلاین دارد که در زمینه مذهبی فعالیت دارند.

http://www.biblestudytools.com/dictionaries/smiths-bible-dictionary/book.html

  سایت فرهنگ لغات  مری یم وبستر

این سایت نه تنها ترجمه کلمات و لغات انگلیسی به انگلیسی دارد، بلکه گنیجینه اطلاعاتی، فرهنگ لغات انگلیسی به اسپانیایی و بالعکس، پزشکی و دایره‌المعارف هم دارد. این فرهنگ لغات تمام فرم یک لغت، اعم از فعل، صفت، قید، اسم و ... را برای شما ترجمه می کند. این سایت چیکده‌ای از معرفی سایت خود به همراه خبر‌های روز و اطلاعات پزشکی بصورت ویدیو دارد.

همچنین این سایت بازهای فکری و تست‌های هوش روز را در خود جای داده است.

http://www.merriam-webster.com

  سایت فرهنگ ‌لغات بارتلی

این سایت فرهنگ لغات نیست بلکه سایت منابع کتاب و غیره است. سایتی با اطلاعات کامل از ادبیات داستانی، اسطوره‌، افسانه‌، نثر، شعر، ادبیات روز و...  است.  کافی است نام کتاب یا لغت مورد نظر را در بخش جستجو تایپ نمایید. فهرستی از منابع ادبیات روز به صورت رایگان با قید نویسنده، موضوع، نام و... در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این منابع شامل؛ کتاب، منابع کتابخانه‌ای و هر آنچه در وب‌سایت‌ها است، خواهد بود.

http://www.bartleby.com

سایت فرهنگ ‌لغات نارسیس

این سایت شامل بخشی از اطلاعات دیکشنری نارسیس است. دیکشنری اصلی نارسیس نیز روی سایت بصورت پی دی اف قرار دارد. در این سایت جستجوی لغات در سه حالت انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی، انگلیسی به انگلیسی انجام می‌گیرد. تلفظ لغات به دو لهجه آمریکایی وانگلیسی موجود است و جستجوی هوشمند لغات که به شما امکان می‌دهد حتی وقتی املای لغتی را نمی‌دانید به لغت مورد نظر خود دست یابید.

ترجمه همزمان لغات موجود در متون سایر برنامه ها حتی در میان تصاویر، لیست کلمات مترادف و متضاد مربوط به هر لغت و
نقل قولهایی از مشاهیر که لغت مورد جستجو در آنها به کار رفته است. اصطلاحات زبان انگلیسی که لغت مورد نظر شما در آنها به کار رفته است. شرح، مثال و کاربرد لغت در جملات انگلیسی موجود است. و نیز ترجمه لغت در زمینه‌های  تخصصی بسیار دارد.

http://www.narcissoft.com

سایت فرهنگ ‌لغات وان لوک (one Look)

این سایت فرهنگ لغات وابسته به اکسفورد است. این سایت دارای لینک‌ها و پیوند‌های بسیار مفید است. این فرهنگ لغات آنلاین دارای ترجمه عبارت و لغات در همه فرهنگ لغات آنلاین است. هم چنین این سایت به شما اجازه می‌دهد سایر فرهنگ لغات آنلاین را جستجو کرده و از آنها استفاده کنید.

این سایت با توضیحات ساده‌ای که در زمینه نوع جستجوی لغات داده است به شما کمک می کند، به نحوه صحیح و سریع‌ به نتیجه مطلوب برسید. این سایت قبل از هر چیز زبان ترجمه مبدا و مقصد را از شما می‌پرسد و بعد از آن شروع به جستجو می کند. پایه این فرهنگ لغات انگلیسی است.

http://www.onelook.com

سایت فرهنگ ‌لغات آریا

این سایت فرهنگ لغات دارای  چندین حالت ترجمه؛ فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی، انگلیسی به انگلیسی و نیز ترجمه عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و سوئدی است.

تنوع لغات و دایره لغات در زمینه‌های تخصصی برای ترجمه در این سایت بسیار وسیع است. و هر روز این سایت به روز رسانی می‌شود. در این سایت شما از آخرین اخبار ترجمه و آخرین سایت و فرهنگ لغات جدید در دنیای ترجمه اطلاع خواهید یافت.

http://www.ariadic.com

سایت فرهنگ لغات پرشین(فرهنگ لغات آریان‌پور)

سایت فرهنگ لغات فارسی آنلاین است. این سایت دارای سه حالت ترجمه؛ انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی و انگلیسی به انگلیسی است.

لغات روز را در این سایت می‌توانید، جستجو کنید. مجریان سایت هدف خود را از راه‌اندازی این سایت اینگونه بیان کرده‌اند. هدف ما راه اندازی یک سرویس رایگان برای همه آنانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی چون؛ دانشجویان، دانش‌آموزان و فرا گیران آزاد زبان و...هستند. دایره لغات این فرهنگ لغات آنلاین بسیار وسیع است و همچنین  این سایت دارای گروه مباحثه فارسی و انگلیسی نیز است.

در این سایت کلمه‌های روز با ترجمه، کلمات تصادفی، داستان کوتاه روز و... وجود دارد. همچنین شما می‌توانید، برنامه‌های این سایت را از طریق موبایل خود دنبال کرده و استفاده کنید.

http://wdgco.com/dic/indexbody.htm

سایت فرهنگ اصطلاحات

سایت فرهنگ لغات و اصطلاحات انگلیسی استرالیایی است. این سایت دارای سه حالت ترجمه اصطلاحات انگلیسی  به استرالیایی است. این سایت پیوند‌های بسیاری به سایر سایت‌های فرهنگ لغات آنلاین دارد. این سایت به صورت رایگان، کتاب‌های اصطلاحات و ضرب المثل‌های انگلیسی را معرفی و بعضی از آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گفته می‌شود این سایت بزگترین سایت فرهنگ لغات در زمینه اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها است.

http://www.aussie-slang.com

کد خبر 196969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز