گروه شهری: دیروز براساس تصمیم شورای اسلامی شهر تهران تعرفه آرم طرح ترافیک برای سال آینده ۱۰درصد افزایش یافت.

شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران همچنین مقرر کردند تعرفه مجوز روزانه طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح معادل ۱۵هزار تومان و از ساعت۱۰ به بعد معادل ۱۱ هزار تومان محاسبه شود. به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، برای سال۹۲ تصمیم بر این است که میزان طرح روزانه به ۱۵هزار مجوز افزایش پیدا کند و سهم طرح سالانه هم ۸۵هزار مجوز خواهد بود؛ ضمن اینکه فروش طرح‌های روزانه در شرایطی که هوای پایتخت آلوده باشد متوقف می‌شود.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران چنانچه بودجه سال۹۲ برای خرید دوربین‌های مجهز به ثبت ساعتی تأمین شود می‌توانیم در سال‌های۹۳و۹۴ میزان حضور افراد را در محدوده طرح ترافیک به‌صورت ساعتی محاسبه کنیم در این شرایط مجوزهای روزانه توجیه پذیر خواهند بود، ولی در شرایط فعلی کسانی که از مجوزهای روزانه استفاده می‌کنند از مزیت تمام‌وقت بودن آن بهره‌مند می‌شوند.

بنا براین گزارش، طرح ترافیک جانبازان بالای ۷۰ درصد همچون سال‌های قبل رایگان خواهد بود و جانبازان ۳۵ تا ۷۰ درصد، معلولان و بیماران خاص و خبرنگاران، تعرفه طرحشان معادل ۳۰۲هزارو۵۰۰ ریال خواهد بود. همچنین تعرفه خودروهای مورد استفاد جهت حمل‌ونقل عمومی مسافر و بار، شامل آژانس‌ها، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت بار و آموزشگاه‌های رانندگی حدود یک میلیون و 815 هزار ریال خواهد بود.

دیروز همچنین یک فوریت حذف بندی از طرح تفصیلی تهران درباره ضوابط ساخت وساز در فضاهای دوهزار متر و کمتر به تصویب رسید. بند ۷ - ۱۴ طرح تفصیلی اشاره به ضوابط ساخت وساز در زمین‌هایی دارد که جزو فضای سبز محسوب شده و شهرداری تهران باید نسبت به حفظ فضای سبز این اراضی و زمین‌ها اقداماتی را صورت دهد و به نوعی فضای سبز بودن آنها را با تجهیز کردن این اراضی به تثبیت برساند.

در این‌باره مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: به‌دلیل تعابیر متفاوتی که از تجهیز فضای سبز در این زمین‌ها صورت گرفته است متأسفانه برخی از زمین‌هایی هم که در طرح تفصیلی قبلی هاشور فضای سبز خورده‌اند نیز مجوز ساخت‌وساز مسکونی گرفته‌اند، بنابراین درنظر داریم باتوجه به شرایط خاصی که برخی از این زمین‌ها دارند مجددا وضعیت آنها در طرح تفصیلی مورد بازنگری قرار گیرد.


دیروز خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر در پاسخ به هادی ساعی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران که پیشنهاد خرید فضاهای سبز از سوی شهرداری تهران را مطرح کرده بود، گفت: تملک این زمین‌ها برای شهرداری مقدور نیست. محمد علی نجفی نیز از اعضای شورا خواست تا با استخراج اطلاعات دقیق از این زمین‌ها نسبت به تعیین ضوابط ساخت‌وساز در آنها تصمیم‌گیری کنند.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورا نیز گفت: به‌رغم تمام زحماتی که مجموعه شهرداری تهران برای سبز شدن فضای تهران کشیده‌اند هنوز مناطقی از شهر فاقد فضای سبز است. ابتکار خاطرنشان کرد: تفسیر ما از فضای سبز تجهیز شده این است که در زمین درخت وجود دارد. درصورتی که در شهرداری به فضاهایی تجهیز شده می‌گویند که محوطه‌سازی‌ شده و وسایل بازی و نیمکت نصب شده باشد، این تفاوت برداشت باعث شده که هر زمینی حتی اگر درخت هم داشته باشد ولی چون تجهیز نشده است، تغییر وضعیت پیدا کند.

کد خبر 197022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز