همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی، مغایرت قانونی مصوبه دولت مبنی بر واگذاری اختیارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عزل و نصب مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به معاون اول رئیس‌جمهور را اعلام کرد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت مبنی بر واگذاری اختیارات وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور را ‌مغایر قانون اعلام کرد.

هیات وزیران طی نشستی در اول بهمن 1391 بنا به پیشنهاد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به استناد بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور، وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی موضوع قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی و ماده 14 اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبصره آن را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کرد.

طبق اصل 138 قانون اساسی تصویب‏‌نامه‏‌ها و آیین‌‏نامه‏‌های دولت ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آنها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستند.

مطابق تبصره (4) قانون الحاق پنج تبصره به قانون نحوه اجرای اصل (85 و 138) قانون اساسی مصوب سال 1378 نیز چنانچه تمام یا قسمتی از مصوبه مورد ایراد رئیس مجلس قرار گیرد و پس از اعلام ایراد به هیئت وزیران، ظرف مدت مقرر در قانون، نسبت به اصلاح یا لغو آن اقدام نشود پس از پایان مدت مذکور حسب مورد تمام یا قسمتی از مصوبه مورد ایراد، ملغی‌الاثر خواهد بود.

کد خبر 199565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز