همشهری‌آنلاین: دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران چهارشنبه شب، دیدار سه جانبه ایران، ترکیه و مصر در جاشیه نشست سران کشورهای اسلامی درقاهره را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایرانا، نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، مصر و ترکیه با محوریت بررسی و تبادل نظر پیرامون تحولات سوریه در قاهره برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور محمود احمدی نژاد، محمد مُرسی و عبدالله گُل روسای جمهوری ایران، مصر و ترکیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برگزار شده است.


همچنین به گفته مهر دکتر احمدی‌نژاد به جزئیات بیشتری درباره محتوای مذاکرات خود با مرسی و گل اشاره نکرد و صرفا گفت نشست خوبی برگزار شد.

بر اساس این گزارش روسای جمهوری هر سه کشور، نقطه نظرات کشورهای خود را در خصوص راهکارهای کمک به ملت سوریه برای برون رفت از بحران فعلی در این نشست مطرح کردند.

دکتر احمدی نژاد قرار است به عنوان رئیس فعلی جنبش عدم تعهد در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در قاهره سخنرانی کند.

دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی با عنوان جهان اسلام، چالش‌های جدید و توسعه فرصت‌ها 18 و 19 بهمن ماه در قاهره برگزار می شود.

کد خبر 200509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز