همشهری آنلاین: بر اساس گزارشی که مقامات فرانسه منتشر کردند یک شرکت فرانسوی در رسوایی مربوط به فروش گوشت اسب در اروپا مقصر است.

واحد مرکزی خبر نوشت: رسوایی استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در فرآورده‌های پروتئینی به سایر ایالت‌های آلمان نیز کشیده شد.

به گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» پس از ورود مواد پروتئینی تولید شده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در ایالت «نوردراین وستفالن» معلوم شد که در دو ایالت «بادِن وورتمبرگ» و «براندنبورگ» نیز محصولاتی از این دست عرضه شده است.

در حال حاضر این محصولات برای بررسی به آزمایشگاه منتقل شده‌اند.

این گزارش با اعلام این که این رسوایی، سایر محصولات عرضه کنندگان مواد غذایی را در مظان اتهام به سوء استفاده قرار داده است، افزود: هنوز وجود گوشت اسب در محصولات غذایی منجمد عرضه شده در فروشگاه‌های «رئال» در آلمان محرز نشده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در یک دستور کار سه ماهه از طریق آزمایش «دی ان اِی» و نیز بررسی آزمایشگاهی احتمال وجود داروهای مضر بکار رفته در این محصولات برای مصرف کنندگان پیشنهاد داده است.

واحد مرکزی خبر در خبر دیگری از شناسایی مقصر توزیع گوشت اسب خبر داد و نوشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، شرکت فرانسوی اسپانگرو در رسوایی فروش گوشت اسب به جای گوشت گوساله در اروپا مقصر است.این شرکت برچسب‌های بسته بندی گوشت‌ها را تغییر داده و گوشت اسب را به جای گوشت گاو روانه بازارهای مصرف اروپا کرده است.

بنوا آمون وزیر مشاور در امور مصرف فرانسه در این خصوص گفت: زمانی که گوشت‌ها به دست شرکت اسپانگرو رسید روی آنها برچسب گوشت گاو رومانی خورده بود اما در برگه‌های گمرکی و حمل و نقل کد گمرکی مربوط به گوشت اسب قید شده بود.

البته اسپانگرو علاوه بر دقت در این کدها از راه دیگری هم می‌توانست متوجه شود که گوشت‌های وارد شده مربوط به اسب است و آن اختلاف قیمتی بود که بین گوشت گاو و اسب وجود دارد.

اسپانگرو علاوه بر کار تبدیل گوشت به فراورده‌های گوشتی تجارت گوشت نیز انجام می‌دهد و بنا بر این از قیمت انواع گوشت آگاه است و می‌داند گوشتی که وارد کرده قیمتش برابر قیمت گوشت گوساله در بازار نبوده است.

کد خبر 201452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز