یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت، وزارت جهاد و اتحادیه مرغ تخم‌گذار قیمت تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده از کیلویی 3700 تومان فراتر نمی‌رود.

فارس نوشت: هدایت اصغری در پاسخ به اینکه چرا به رغم تفاهم‌نامه عدم افزایش قیمت تخم‌مرغ بیش از 3700 تومان اما قیمت فراتر رفته است، افزود: قیمت بازار از مرز کیلویی 3700 تومان که تعریف شده است فراتر نرفته و در حال حاضر یک شانه تخم‌مرغ در نمایشگاه مصلی 6400 تومان و در سطح شهر 7 هزار تومان و به ندرت به 7 هزار و 400 تومان می‌رسد.

در اغلب مغازه‌های شهر تهران یک شانه تخم‌مرغ 7 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن همچنین در پاسخ به چگونگی تأمین نیاز شب عید افزود: در حال حاضر تولید مازاد در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده ماهانه 85 هزار تن تخم‌مرغ تولید شود که نیاز مصرف کشور 65 هزار تن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و کویت صورت می‌گیرد.

اصغری ضمن تأکید به اینکه قیمت تخم‌مرغ گرانتر نخواهد شد، گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت، وزارت جهاد و اتحادیه مرغ تخم‌گذار، صادرات تخم‌مرغ تا آذر 92 ماهانه 7500 تن ادامه می‌یابد به شرطی که قیمت برای مصرف‌کننده نیز از کیلویی 3700 تومان فراتر نرود.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت 1200 تومانی تولید‌کننده و مصرف‌کننده قیمت برای توزیع‌کنندگان نیز به صرفه است و در صورتی که نیاز باشد خود اتحادیه هم وارد مرحله توزیع می‌شود تا قیمت را در بازار متعادل کند.

همچنین فارس در خبر از کاهش قیمت گوشت تا سه روز دیگر خبر داد.

رئیس اتحادیه گوشت و گوسفندی از دستور جدی معاون اول رئیس جمهور برای مقابله با قاچاق دام زنده و افزایش میزان واردات خبر داد و گفت: طی دو سه روز آینده کاهش قیمت گوشت در بازار را شاهد خواهیم بود.

علی‌اصغر ملکی در پاسخ به برنامه تنظیم قیمت گوشت در بازار افزود: طی جلسه‌ای که روز پنجشنبه مسئولان وزارت صنعت و اتحادیه‌ها با معاون اول رئیس جمهور داشتند موضوع دلایل تفاوت فاحش قیمت گوشت بررسی شد.

رئیس اتحادیه گوشت و گوسفندی گفت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور برای کنترل قاچاق دام که از مرزهای غربی کشور انجام می‌شود دستور اکید داد.

وی گفت: طی این دو سه روز با رصدی که انجام شده میزان خروج دام از کشور کمتر و تمرکز دام در میادین بیشتر شده است.

ملکی پیش‌بینی کرد: طی دو سه روز آینده قیمت گوشت در بازار کاهش مناسبی داشته باشد.

رئیس اتحادیه گوشت و گوسفندی همچنین گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور افزایش میزان واردات گوشت را نیز صادر کرد تا قیمت در بازار متعادل‌‌تر شد.

وی گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی از استرالیا و گوشت گوساله از سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شود.

ملکی اظهار داشت: دام زنده روزانه از مرزهای غربی کشور به کشورهای عراق، کویت و امارات می‌شود.

به گفته ملکی، سودجویان هر کیلوگرم گوسفند زنده را 4 دلار به کشورهای غربی قاچاق می‌کنند که با پول ایران 17 هزار تومان می‌شود اما در داخل کشور کیلویی 12 هزار تومان عرضه می‌شود.

ملکی گفت: در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه 26 تا 27 هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر 201878
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز