همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در صورت احساس تکلیف در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوم»، گفت: اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد کنار دیگر برادران بزرگواری که برای حضور در این عرصه انجام وظیفه می‌کنند، حاضر خواهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه چهارمین همایش سالانه دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: از دیرباز مذاکراتی برای کاندیداتوری من برای انتخابات ریاست جمهوری در جامعه روحانیت مبارز و مجامع دانشگاهی و ایثارگران و آزادگان بوده است اما خودم معتقد به این امر هستم که این حضور در صورتی می‌تواند درست باشد که انسان بین خود و خداوند به یک تکلیف قطعی برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد در این عرصه و در کنار دیگر برادران بزرگواری که برای حضور در این عرصه انجام وظیفه می‌کنند، حاضر خواهم شد.

ابوترابی‌فرد بر اساس آنچه در پایگاه رسمی مجلس منتشر شده تاکید کرد: این نگاه با رعایت این نکته کلیدی خواهد بود که حضور در راستای افزایش مشارکت مردم و برگزاری پرشور انتخابات باشند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت حضور یکی از افراد اصولگرا که به اصول انقلاب یعنی اسلام، امام و رهبری باور و اعتقاد راسخ دارند و به آرمان‌های انقلاب که در تفکر امام (ره) تجلی یافته، فکر می‌کند، در کنار او حاضر خواهم بود و انجام وظیفه خواهم داشت.

وی گفت: پیروزی چنین فردی که از بالاترین صلاحیت و باور به اسلام، انقلاب، امام و رهبری برخوردارند، را وظیفه خود می‌دانم.

ابوترابی‌فرد درباره تخلف رئیس جمهور در عدم ارائه گزارش بودجه به مجلس گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت پیش‌بینی شده که رئیس‌جمهور هنگام ارائه لایحه بودجه سالانه، گزارش عملکرد برنامه توسعه را نیز تحویل مجلس دهد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که بودجه سالانه یک گام مهم برای تحقق اهداف برنامه توسعه است، افزود: ما باید در طول پنج سال به اهداف برنامه دستیابی پیدا کنیم و بنابراین گزارش روشن از چگونگی عمل به برنامه باید در اختیار مردم و نمایندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به تخلف رئیس جمهور از قانون درخصوص چگونگی برخورد با این مساله و اینکه آیا مجلس گزارش رئیس جمهور را به صورت مکتوب دریافت خواهد کرد یا خیر توضیح داد: با توجه به اینکه تخلف از قانون صورت گرفته هیات رئیسه روی این نکته که چگونه می تواند در این خصوص عمل کند فکر می کند و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

کد خبر 203992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز