دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: کبری رحمانپور که 12سال است بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد با رضایت پنج نفر از اولیای دم، از چوبه دار فاصله گرفت.

این در حالی است که تنها یکی از اولیای دم حاضر به گذشت از مجازات قصاص وی نشده‌است و به همین دلیل تلاش‌ها برای جلب رضایت او نیز ادامه دارد. این زن 32ساله که روزنامه‌ها لقب عروس سیاه بخت را به او داده‌اند آبان‌ماه سال 79زمانی که 20ساله بود دست به قتل مادرشوهرش زد و در همان زمان دستگیر شد و به زندان افتاد. وی در جریان بازجویی‌ها درباره انگیزه‌اش از جنایت گفت: من‌ دختری‌ 18ساله‌بودم‌ و خانواده‌ فقیری‌ داشتم‌.

شوهرم که ‌مردی میانسال‌ از یک‌ خانواده‌ مرفه‌ بود به‌خواستگاری‌ام ‌آمد و با آنکه‌ پدر بیمار و از کار افتاده‌ام ‌مخالفت ‌می‌کرد، من‌ تن به ‌این‌ ازدواج ‌دادم ‌تا باری‌ از دوش ‌خانواده‌ام‌ بردارم‌. شوهرم‌ علیرضا قبلا ازدواج‌ کرده‌ بود و پسری‌ 18ساله‌داشت‌، تصمیم‌گرفتم ‌با همه‌ مشکلات‌ بسازم ‌ولی‌ با مادر شوهرم دچار اختلاف شدم. این اختلافات تا جایی پیش رفت که یک روز با هم درگیر شدیم. در این درگیری نفهمیدم چطور شد که چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.

زن جوان بعد از محاکمه در دادگاه جنایی تهران به قصاص محکوم شد و حکم قصاص او به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. وی سال‌82 تا پای چوبه دار رفت اما به‌دلیل نبودن طناب دار، به سلول برگشت. بعد از این اتفاق، رئیس وقت قوه قضاییه دستور ارسال پرونده کبری رحمانپور را به شورای حل اختلاف صادر کرد و چندین جلسه در آنجا برگزار شد اما اولیای دم حاضر به رضایت نبودند به همین‌خاطر پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مجددا مقدمات اجرای حکم فراهم شود. در این مدت بارها و بارها تلاش شد تا رضایت اولیای دم جلب و عروس سیاه بخت از مجازات نجات یابد اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل کبری بلاتکلیف در زندان ماند تا اینکه بالاخره اتفاق تازه‌ای در پرونده‌اش رخ داد.

رضایت

درحالی‌که رسیدگی به این پرونده جنجالی ادامه داشت روز گذشته چند نفر از اولیای دم به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفتند و کبری را بخشیدند. این در حالی بود که فقط یک نفر از اولیای دم نظر قطعی خود را مبنی بر قصاص و یا بخشش اعلام نکرده است و او کسی جز همسر سابق کبری نیست.عبدالصمد خرمشاهی وکیل کبری رحمانپور درباره وضعیت پرونده موکلش به همشهری گفت: چندی قبل دو خیر حاضر شدند برای گرفتن رضایت در این پرونده پیش‌قدم شوند. اکنون پنج نفراز فرزندان مقتول رضایت خود را در پرونده اعلام کرده‌اند و تنها کسی که در دادسرا حاضر نشده و نظر خود را اعلام نکرده، همسر سابق کبری است.

بر این اساس دادسرا به او دو هفته مهلت داده تا نظرخود را در این پرونده اعلام کند. وی ادامه داد: چنانچه او در این مدت تعیین‌شده به دادسرا برود و درخواست قصاص کند باید سهم سایر اولیای دم پرونده که رضایت خود را اعلام کرده‌اند را بپردازد و بعد خواستار اجرای حکم قصاص شود. در غیراین صورت اگر کبری را ببخشد این پرونده جنجالی به ایستگاه پایانی خواهد رسید و بعد از محاکمه از لحاظ جنبه عمومی جرم، کبری بعد از 12سال از زندان آزاد خواهد شد. خرمشاهی افزود: اگر ولی دم در مدت تعیین شده نظرش را در پرونده اعلام نکند کبری می‌تواند با توجه به رضایت سایر اولیای دم و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.

کد خبر 204024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز