همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام اجرای طرح زوج و فرد در اطراف حرم امام رضا(ع) برنامه های نوروزی پلیس در مشهد را تشریح کرد.

امینی مقدم فرمانده انتظامی مشهد

مهر نوشت: سردار بهمن امیری مقدم  اظهار داشت: همزمان با حضور زائران در مشهد مقدس، پلیس راه وظیفه سنگینی را در تامین ایمنی جاده‌های استان و جلوگیری از ایجاد ترافیک در شهرهای ورودی استان برعهده دارد. به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای حضور گسترده ماموران پلیس راه در جاده‌ها و طول مسیر زائران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز بر اساس پیش‌بینی‌ها روزانه 267 هزار نفر وارد شهر مشهد می‌شوند گفت: تامین امنیت تفرجگاهها و مردم اولویت اول پلیس است و به همین دلیل نیروهای پلیس در این شهر در ایام نوروز در آماده باش هستند تا امنیت نوروزی مسافران را تامین کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان از اجرای طرح زوج و فرد در ایام نوروز خبراز ساعت 7 صح تا 9 شب خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار طرح زوج و فرد در محدوده حرم از 26 اسفند تا 16 فروردین اجرا می‌شود و ماموران از تردد خودروهای غیر مجاز جلوگیری می کنند.

همچنین همزمان با اجرای این طرح، فروش طرح روزانه انجام نمی‌شود

امیری مقدم با اعلام اینکه در خصوص جای پارک خودروهای مسافران نوروزی مشکلی نداریم افزود: چندین پارکنیگ جدید به مجموعه اطراف حرم افزده شده است و ماموران با استقرار در این پارکنیگها علاوه بر ایجاد نظم از سرقت نیز جلوگیری می‌کنند.

به گفته وی ، طرح نظارتی پلیس اماکن برای کنترل هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در ایام نوروز اجرا می‌شود و ماموران با پوشش کامل هتل‌ها و مسافرخانه‌ها امنیت مسافران را به صورت شبانه روزی تامین می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تاکید کرد: تامین امنیت داخل حرم بر عهده آستان قدس رضوی است اما پلیس در زمان لحظه تحویل سال و مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری طرح ویژه‌ای را در اطراف حرم و حرم به اجرا در می‌آورد.

وی در پایان با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تردد زائران در سال 91 این پلیس موفق شد رتبه اول را در کاهش تصادفات فوتی بدست آورد.

کد خبر 204446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز