همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی عراق یکی از سران ارشد شبه‌نظامیان مرتبط با شبکه موسوم به «دولت اسلامی عراق» که از القاعده الهام گرفته را در استان الانبار در غرب این کشور دستگیر کرده‌اند.

عراق

به گزارش پرس تی وی  ژنرال هادی زرییج، فرمانده پلیس استان الانبار در گفتگو با خبرگزاری اصوات العراق تاکید کرد در پی دریافت اطلاعات محرمانه‌ای درباره محل اختفای این افراد، رهبر این گروه شورشی روز شنبه (۱۹ اسفند) در شهر فلوجه در حدود ۷۰ کیلومتری غرب بغداد به همراه ۲ تن از دستیارانش دستگیر شد.

رهبر دستگیر شده این گروه به علت ارتباط با یک سری حملات تروریستی بر ضد شهروندان عراقی و نیروهای دولتی تحت تعقیب قرار گرفته بود.

القاعده در عراق یک گروه نامشخص و سایه‌وار است که گفته می‌شود رهبری آن ابتدا به عهده ابو مصعب الزرقاوی، شبه‌نظامی اردنی بود که طبق گزارش‌ها ژوئن سال ۲۰۰۶ به قتل رسید.

به گفته مقام‌های دولتی و نظامی امریکا، پس از مرگ زرقاوی، رهبری این گروه به ایوب المصری رسید که آوریل ۲۰۱۰ میلادی به همراه ابو عمر البغدادی، یکی دیگر از رهبران این گروه در عملیات مشترک نیروهای عراقی و امریکایی در استان صلاح‌الدین کشته شد.

از زمان آغاز تهاجم تحت امر امریکا به عراق در مارس ۲۰۰۳ تاکنون، القاعده در زمینه شماری از مرگبارترین حملات در این کشور مقصر شناخته شده است.

کد خبر 205141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز