دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر به مخالفانش هشدار داده و اعلام کرده است به زودی برای « محافظت از ملت» به اقداماتی متوسل خواهد شد.

محمد مرسی

به گزارش پرس تی وی، رئیس جمهوری مصر درعین حال به این اقدامات اشاره‌ای نکرد.

مرسی این اظهارات را روز یکشنبه (۴ فروردین) به هنگام سخنرانی در جلسه افتتاحیه کنفرانسی موسوم به« ابتکار با هدف حمایت از حقوق و آزادی زنان مصری » در قاهره پایتخت مصر بیان کرد.

رئیس جمهوری مصر گفت، « اگر قرار باشد اقداماتی را برای محافظت از این ملت انجام دهم، به این اقدامات متوسل خواهم شد و نگرانیم این است که به زودی در این زمینه کاری انجام دهم. خیلی خیلی زود، زودتر از آن‌چه که آن دسته از افرادی که برای مخدوش کردن چهره این ملت در تلاش هستند، گمان می‌کنند. بهتر است شرایطی پیش نیاید که مجبور شوم چنین تصمیم دشواری را اتخاذ کنم.»

مرسی این سخنان را چند روز پس از درگیری‌های خیابانی میان هواداران جنبش اخوان المسلمین ومخالفان، بیان کرد. حدود ۲۰۰ نفر دراین درگیری‌ها زخمی شدند.

درگیری‌ها روز جمعه پس از آن آغاز شد که تظاهرکنندگان ضد دولتی به سه دفتر اخوان المسلمین در قاهره پایتخت مصر، و اسکندریه دومین شهر بزرگ این کشور و منطقه دلتای نیل مصر حمله و خساراتی را به این دفاتر وارد کردند.

پلیس برای متفرق کردن هزاران نفری که در مقابل دفاتر اخوان المسلمین جمع شده بودند، به شلیک گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش متوسل شد.

بیش از ۵۰ حزب و شخصیت سیاسی مصر برای برگزاری این اعتراضات علیه مرسی فراخوان داده بودند. احزاب و شخصیت‌های سیاسی مصر برگزاری انتخابات زودهنگام و تدوین قانون اساسی جدید را خواستارند.

معترضان، مرسی را به سوء استفاده از قدرت در جهت منافع اخوان المسلمین متهم می‌کنند.

مردم مصر ژانویه ۲۰۱۱ میلادی علیه رژیم حامی اسرائیل این کشور انقلاب کردند و در فوریه همان سال، به ۳۰ سال حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر پایان دادند.

کد خبر 206210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز