دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرسی در 3 شهر مصر وضعیت‌فوق‌العاده اعلام کرد.

egypt

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر گفت از دوشنبه 9 بهمن  در سه شهر پورت سعید، سوئز و اسماعیلیه به مدت 30 روز وضعیت فو‌ق‌العاده و  منع‌عبور و مرور شبانه برقرار می‌شود.

از امروز تا اطلاع بعدی از ساعت 9 شب تا 6 صبح در شهرهای مورد نظر که این روزها صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز بین مردم و پلیس بوده، وضعیت‌فوق‌العاده اجرا می‌شود.

بنا به گزارش الجزیره،او همچنین هشدار داده‌است درصورت ادامه خشونت و بروز درگیری در مناطق دیگر هم، این اقدامات امنیتی تشدید خواهد شد.

مرسی در یک‌ نطق تلویزیونی که یک‌شنبه شب دیروقت پخش شد علاوه بر اعلام این خبر ،گفت:"من گفته‌ام که مخالف هرگونه وضعیت و اقدام فوق‌العاده و امنیتی هستم اما همچنین گفته‌ام هر کاری می‌کنم تا از خشونت و خون‌ریزی جلوگیری و از مردم حفاظت کنم".

رئیس جمهور مصر پیش از این از 11 حزب سیاسی و چهار شخصیت معروف مصر خواسته بود تا در نشستی که در روز دوشنبه برگزار می شود شرکت کنند.
او خواست تا در این نشست اوضاع کنونی کشور مصر، راهکارهای گفت‌وگو و موضوع‌های مربوط به گفت‌وگو مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
در بیانیه ریاست جمهوری مصر از عمرو موسی،حمدین صباحی، سلیم ال‌عوا و ایمن نور برای شرکت در گفت‌وگو دعوت شده است.
احزاب دعوت شده به این نشست نیز عبارتند از: حزب النور، الوسط، مصر قوی، الوفد، مصری های آزاده، ساخت و توسعه، ائتلاف مردمی سوسیالیست، آزادی و عدالت، تمدن و حزب قانون اساسی.

کد خبر 199332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز