یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلاس مادورو رییس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد که مقامات آمریکایی قصد ترور وی را دارند.

به گزارش ایرنا،خبرگزاری فرانسه یکشنبه از کاراکاس گزارش داد که نیکلاس مادورو که نامزد ریاست جمهوری است راجر نوریه گا و اوتو رایش مقامات پیشین سفارت آمریکا را به توطئه برای قتل خود متهم کرد.

مادورو در یک سخنرانی که از تلویزیون نیز پخش شد، اعلام کرد که نیروهای دست راستی از السالوادور در این توطئه نقش دارند و تروریست هایی نیز برای اجرای این طرح به ونزوئلا اعزام شده اند.

رییس جمهوری موقت ونزوئلا که توسط هوگو چاوز رییس جمهوری فقید این کشور به عنوان جانشین وی برگزیده شد اعلام کرد که هدف آنها کشتن من است زیرا آنها (مخالفان وی ) می دانند که نمی توانند در انتخابات آزاد و منصفانه پیروز شوند.ˈ

انتخابات ریاست ج مهوری ونزوئلا برای تعیین جانشین ˈچاوزˈ که ماه گذشته بر اثر ابتلا به سرطان در گذشت، 14 آوریل (28 فروردین) برگزار می شود.

مادورو اختلال در شبکه برق این کشور ثروتمند نفت خیز را بخش دیگری از توطئه مخالفان اعلام کرد.

بخش هایی از ونزوئلا مرتبا دچارقطع برق می شود که این امر دستمایه ای برای انریکه کاپریلس رهبر مخالفان شده تا دولت سوسیالیست این کشور را که چاوز تا ماه گذشته هدایت آن را برعهده داشت مورد انتقاد قرار دهد.

مادورو پنجشنبه نیز مخالفان را متهم کرد که قصد دارند در آستانه انتخابات با خرابکاری در شبکه برق و ایجاد خاموشی مردم را ناراضی کرده و آنها را بسوی خود جذب کنند.

رییس جمهوری موقت ونزوئلا همچنین اعلام کرد که خبردارد که یکی از سران مخالف با یکی از کارکنان سفارت آمریکا در کاراکاس دیدار و طرح خاموشی عمومی در ایالت بولیوار را که بیشتر برق این کشور در آن تولید می شود مطرح کرده است .

آمریکا و ونزوئلا از سال 2010 دیگر سفیر مبادله نکرده اند وسفارتخانه های دو کشور با کاردار اداره می شود.

با توجه به دلبستگی شدید مردم به چاوز و علاقه آنها به مادورو انتظار نمی رود که مخالفان ونزوئلا در انتخابات آینده نیز پیروز شوند.

کد خبر 207764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز