دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیمی‌دانان می‌گویند آب میوه می‌تواند به عنوان جزئی جدید در ساختن شکلات به کار رود و آن را به ماده‌ای سالم‌تر بدل کند.

 chocolate

به گزارش لایو ساینس استفان بون استاد شیمی دانشگاه وارویک و همکارانش در اجلاس سالانه جامعه شیمی آمریکا در نیواورلئان اعلام کردند که راهی را یافته‌اند تا آب میوه، کولای رژیمی یا آب حاوی ویتامین C را به داخل شکلات وارد کنند و آن را جایگزین نیمی از چربی معمول شکلات سازند.

شکلات تیره یا سیاه برای سلامت قلب مفید است؛ شکلات سیاه با کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی ارتباط داده شده است. اما شکلات هنوز ماده‌ای نسبتا چرب است و 50 گرم شکلات تا 13 گرم چربی دارد. این مقدار چربی حدود 20 درصد چربی مصرفی روزانه توصیه‌شده برای فردی است که رژیم غذایی روزانه حاوی 2000 کالری را مصرف می‌کند.

بون و همکارانش در حال آزمایش تکنولوژی بوده‌اند که بتواند میزان چربی شکلات را کاهش دهند، بدون اینکه قوام نرم آن در دهان از دست برود.

آنها می‌گویند شیوه‌ای برای آمیختن شکلات با "حباب‌های ریز" آب میوه یا سایر مایعات را یافته‌اند. این حباب‌های ریز قوام نرم و ذوب‌شوندگی شکلات در دهان را حفظ می‌کند.

بون می‌گوید: "این رویکرد در عین آنکه شکلات را "شکلاتی" نگاه می‌دارد، آب میوه را جایگزین چربی می‌کند. امید ما این است که صنعت غذایی گام‌های بعدی را در این مسیر بردارد و شکلات‌های خوش‌طعم و کم چربی تولید کند."

این پژوهشگران از آب سیب، پرتقال و کرانبری را با شکلات تیره، شیری و سفید درآمیختند. به گفته آنها از آنجایی که آب میوه با شکلات رقیق می‌شود، مزه آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

کد خبر 208055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز