همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقاط ضعف دولت در دو محور «رابطه دولت و رهبری» و «سوء مدیریت و شیوه رفتار دولت» دسته‌بندی می‌شود، گفت: برخی از تصمیمات دولت اعتماد مردم را به منطقی و عقلانی بودن این تصمیمات جلب نکرده است.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل در همایش «هفتمین رئیس‌جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت» در دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش فشار هسته‌ای را کم نخواهند کرد، گفت: قطعاً این مسئله تا قبل از انتخابات به نتیجه نخواهند رسید. آنها بذری افشانده‌اند که تمایل دارند آن را در انتخابات درو کنند. غربی‌ها مایل هستند در ایران اختلاف ایجاد شود و برخی دانسته یا نادانسته به آن دامن می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه اتفاقاتی که میان سران قوا در جمهوری اسلامی افتاد کسانی را شاد می‌کند که می‌خواهند بحران اقتصادی را با بحران سیاسی تکمیل کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دامن زدن به اختلاف میان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از طرف کسانی دنبال می‌شود که نمی‌خواهند ایران با انتقال نرم قدرت رئیس جمهور خود را تغییر دهد.» اضافه کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، انتقال نرم قدرت است که دشمنان انقلاب بدنبال بر هم زدن آن هستند.

حداد عادل افزود: در دوره‌های گذشته تنها اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به رقابت می‌پرداختند اما در حال حاضر اصولگرایان، جریان فتنه و انحراف در عرصه سیاسی حضور دارند. این موضوع مسئله انتخابات را پیچیده کرده و به همین جهت تعدد نامزدهای اصولگرا اصلاً به نفع انقلاب نیست.

نامزد ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی درباره نقاط ضعف و قوت رئیس‌جمهور فعلی کشورمان گفت: نمی‌توان نقاط ضعف را به طور کامل بیان کرد چراکه دولت هنوز سر کار است و نباید بیان برخی سخنان به تضعیف دولت منجر شود.

وی پرکاری، پر تلاشی، حضور در استان‌ها، داشتن زبان و بیان مردمی و انتخاب افراد سالم برای کابینه را از جمله نقاط قوت دولت نهم و دهم دانست و اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که دولت زیر بار فشار اقتصادی شدید، کشور را اداره می‌کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقاط ضعف دولت در دو محور «رابطه دولت و رهبری» و «سوء مدیریت و شیوه رفتار دولت» دسته‎بندی می‌شود، اضافه کرد: برخی از تصمیمات دولت اعتماد مردم را به منطقی و عقلانی بودن این تصمیمات جلب نکرده است؛ مانند تغییر وزرا در ماه‌های پایانی.

حداد عادل در این باره گفت: ما با وزارت ارتباطات و وزیر آن مشکلی نداشتیم اما در یک تصمیم ناگهانی، وزیر عزل و مدتی یک وزارتخانه با سرپرست اداره شد تا اینکه فرد تازه‌کاری برای چهار ماه به عنوان وزیر معرفی شد. نظیر این مسئله را در وزارت بهداشت هم مشاهده کردیم. این اقدام از دو جهت، تصمیم‌گیری معیوب بود. نکته اول اینکه هیچ دولتی وزیر خود را در ماه‌های پایانی عزل نمی‌کند و نکته بعدی اینکه آقای احمدی‌نژاد یک وزیر خانم را علی‌رغم اینکه در سخنرانی‌های خود هم از فضائل وی و هم از تصمیم خود برای انتخاب یک سوم کابینه از میان بانوان می‌گفت، اما این وزیر را عزل کرد.

وی با اشاره به اینکه مرضیه وحید دستجردی فردی متدین، باسواد، با حجاب اسلامی و متین بوده و است، یادآور شد: ممکن است که کارنامه کاری وی 20 نباشد اما مردود هم نبود.

کد خبر 209897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز