همشهری آنلاین: دبیر نهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به تجلیل از 25 «مهدی یاور» در این مراسم، از دکتر حدادعادل و دکتر پرویز فتاح به عنوان «ولی یاور» یاد کرد که به دلیل مواضع اصولگرای آنها در این مراسم با اهدای لوح مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت در نشست خبری چهارشنبه 29 خردادماه، با اشاره به برگزاری «نهمین همایش دکترین مهدویت» با موضوع « تربیت زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» افزود: در این همایش دو رویکرد را دنبال می کنیم؛ یکی رویکرد علمی- پژوهشی که به شدت در مباحث مهدویت دچار فقر هستیم و دیگر رویکرد تبلیغی- ترویجی است.

وی به تفاوت منجی شیعی با دیگر موعودها در ادیان و مذاهب دیگر اشاره کرد و گفت: موعود و منجی شیعه یک موعود موجود است در حالیکه موعودها و منجی های دیگر ادیان و مذاهب موعود موهوم است.

دبیر همایش دکترین مهدویت در ادامه تأکید کرد: در این همایش صرفا شیعیان شرکت نمی کنند بلکه از مذاهب مختلف اسلامی و دیگر ادیان با ارائه مقاله در مورد موعود و منجی مورد نظر خود شرکت می کنند و در این همایش هرکس هر متاعی دارد را می آورد اما دستاورد و میراث شیعه غنی و پربارتر است.

وی عدم ورود فرهیختگان و صاحبنظران به مسئله مهدویت را زمینه ساز اظهار نظر افراد غیر عالم در این حوزه دانست و یادآور شد: اگر اساتید و فضلا رویکرد جدیدی به موضوع مهدویت داشته باشند، جامعه ما به بهره‌وری بیشتری خواهد رسید.

حجت الاسلام پورسید آقایی با اشاره به مشارکت 30 نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی از فعالیت‌های «مؤسسه آینده روشن»، از قطع بودجه این مرکز در سال 91 خبر داد و گفت: ما به عنوان یک مرکز تخصصی مهدویت نسبت به جریانات خرافی از جمله جریان احمدالحسن در جنوب ایران، سی دی ظهور نزدیک است و نفوذ جریان انحرافی در دولت و ... هشدار دادیم و تاوان آن را هم دادیم که قطع بودجه مرکز بود و اگر کمکهای مراجع و نهادهای مختلف و مؤسسات مستقل فرهنگی نبود ما نمی توانستیم فعالیتهای خود را در نشر مجلات ویژه و کتب و سی دی های فاخر به جامعه شیعی ادامه دهیم که در این میان باید به طور ویژه از حمایتهای مادی و معنوی سرلشکر دکتر فیروزآبادی و دکتر احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور و همچنین صدا و سیما تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: «نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت» با عنوان«تربیت زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» 2 و 3 تیرماه(14 و 15 شعبان المعظم) در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. حدود 108 مقاله داخلی و 105 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که در نهایت 22 مقاله داخلی و 15 مقاله خارجی در 4 کمیسیون ارائه خواهد شد و علاوه بر حضور پژوهشگران و اساتید داخلی 48 میهمان خارجی نیز در این همایش شرکت خواهند کرد.

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به تجلیل از 25 مهدی یاور در مراسم اختتامیه همایش، اعلام کرد: در این همایش از جناب دکتر حدادعادل و دکتر فتاح به عنوان«ولی یاور» و به جهت مواضع انقلابی و اصولگرایی که داشتند، با اهدای لوح یادبود تقدیر می شود. علت انتخاب آقای دکتر پرویز فتاح به دلیل عملکرد ایشان در مواجه با جریان انحرافی و ترک جلسه هیئت دولت در حمایت از امر ولایت بود و دکتر حدادعادل هم ضمن فعالیتهایی که در حوزه تربیت دینی دارند به دلیل اینکه تنها اصولگرایی بودند که به نفع اصولگرایی کنار رفتند و کار ایشان یک الگوسازی تربیتی بود، تجلیل می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نوع رویکرد شما جناحی است؟ گفت: خیر. ما بر اصل نظام تأکید می‌کنیم. البته ما اصولگرا هستیم و آقای روحانی نیز اصلاح طلب نیست و در این انتخابات گفتمان انقلاب اسلامی و اصل نظام پیروز شد. ما از آقای روحانی انتظار داریم که آموزه مهدویت که یک آموزه غریبی است را یاری کند چراکه تأثیرگذاری بی بدیلی دارد و از ایشان می خواهیم بودجه ما را برای فعالیت بهتر در امر مهدویت برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در میان این 25 «مهدی یاور» از آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، جناب ذوالقدر، لولاچیان(خیر مهدوی) و... نیز تقدیر خواهد شد، افزود: در این مراسم از خانواده شهید یوسف داغر از لبنان که در حمایت از مردم مظلوم سوریه در شهر القصیر سوریه به شهادت رسید، نیز تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام پورسید آقایی اعلام کرد: همایش دکترین مهدویت طی دو روز(2 و 3 تیرماه) از ساعت 8 صبح تا 8 شب برگزار می شود و در مراسم افتتاحیه دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام دکتر اعرافی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه سخنرانی خواهد کرد. همچنین در مراسم اختتامیه که روز دوشنبه 3 تیرماه برگزار می شود آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخرانی خواهند کرد و پایان بخش این مراسم قرائت دعای فرج توسط سرلشکر دکتر فیروزآیادی است.

کد خبر 219606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز