همشهری آنلاین: مسئولان تیم ملی کشتی فرنگی ایران به دلیل قضاوت های مغرضانه و یک طرفه صورت گرفته از سوی داوران تهدید به کناره گیری از مبارزات خود کردند.

کشتی فرنگی

به گزارش مهر، در حالی که در روز نخست این رقابت‌ها داوران به راحتی حق بشیرباباجان زاده و مهدی زیدوند نمایندگان اوزان 120 و 66 کیلوگرم کشورمان را ضایع کردند، امروز (جمعه 30 فروردین) در روز دوم و در حالی که تیم ایران راه همواری تا قهرمانی پیش رو داشت، بازهم دست‌های پشت پرده برنامه‌های خود را اجراء کردند.

در مسابقات مرحله نیمه نهایی طالب نعمت پور و داود گیل نیرنگ فرنگی کاران اوزان 84 و 96 کیلوگرم کشورمان متاسفانه ناداوری و قضاوت‌های مغرضانه به اوج خود رسید و دکتر "کیم" عضو هیات رئیسه فیلا و "کیم" رئیس شورای کشتی آسیا با همکاری برخی دیگر از اعضای هیات رئیسه فیلا سناریوی شکست نمایندگان کشورمان را چیدند.

از سویی دیگر امروز نیز ، پوئن و اخطار ثبت شده نعمت پور را از روی تابلوی امتیازات پاک کردند و قوانین جدید را در مورد حریف کم کار وی رعایت نکردند و از سوی دیگر در دیدار گیل نیرنگ و حریف قزاق در حالی که وی سه بار این کشتی گیر را ضربه فنی کرده بود در نهایت حریف را پیروز اعلام کردند، تا سناریوی خود را برای قهرمان نشدن تیم ایران کامل کنند.

متاسفانه در مقابل ناداوری صورت گرفته، اعضای برگزاری مسابقات به صورت هماهنگ عمل کرده و اعتراض نمایندگان کشورمان را نادیده گرفته‌اند. شدت ناداوری و حق خوری‌ها به حدی است که مربیان وسرپرستان برخی کشورهای آسیایی نیز با حضور در قسمتی که تیم ایران مستقر است از اتفاقات پیش آمده ابراز تاسف کردند.

تیم‌های ایران و قزاقستان، رقابت نزدیکی برای قهرمانی در این مسابقات دارند و به نظر می‌رسد، شورای کشتی آسیا با فراهم کردن شرایطی، به دنبال قهرمانی قزاقهاست.

کد خبر 209909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز