همشهری آنلاین: آخرین روز مسابقات لیگ برتر و دسته یک دارت آقایان کشور با جدال داغ و مهیج مدعیان همراه بود، به طوری که رقابت نفرات مدعی در لحظات آخر، تمامی نگاه ها را به خود معطوف کرده بود.

Dart

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ششمین و آخرین مرحله از دومین دوره این رقابت‌ها در "خانه دارت" مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش مسابقه حساس روز پایانی بسیار زیبا و جذاب دنبال شد و شاهین حسینی از استان فارس که تا پایان مرحله پنجم این مسابقات در رده دوم قرار داشت، توانست با 48 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل لگ (111) از دو حریف دیگر خود سبقت بگیرد و بر سکوی قهرمانی تکیه بزند.

پس از وی احمد کریمی‌راد و حسین اعرابی، هر دو از استان اصفهان به ترتیب با تفاضل لگ 109 و 105 به مقام‌های دوم و سوم دست پیدا کردند و حمیدرضا مومنی نیز با 41 امتیاز چهارمین نفری بود که توانست با کسب مقام چهارم به مانند سال‌های قبل مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد.

اما در مسابقات لیگ یک آقایان کشور، این مختار بهشتی، جوان خوش آتیه دارت کشور از استان یزد بود که توانست با 39 امتیاز بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین نفری باشد که به لیگ برتر امسال راه پیدا می‌کند.

پس از وی نیز سعید ستایش، نادر قهاریان و جمشید ابوالحسنی، سه دارت‌انداز تهرانی با 38 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل لگ بر سکوی دوم تا چهارم تکیه زدند و به همراه مختار بهشتی به رقابت‌های لیگ برتر فصل 93- 92 راه یافتند.

لازم به ذکر است که فصل 93-92 از تیر ماه سال جاری با حضور 16 ورزشکار دارت‌انداز کشور در لیگ برتر و 24 ورزشکار در لیگ یک آغاز خواهد شد.

انجمن دارت که مبتکر برگزاری این مسابقات معتبر است، طی دو سال گذشته تلاش بی وقفه ای از خود نشان داد که جای تقدیر دارد.

"احمد اسدزاده"، رئیس این انجمن می‌گوید: هدف از برگزاری این مسابقات، اعتلای این رشته مهیج و پرطرفدار و شناسایی چهره‌های مستعد است.
وی افزود: خوشبختانه کیفیت دومین دوره رقابت‌های لیگ نسبت به گذشته بالاتر بود و انگیزه بالای دارت‌اندازان ما را امیدوار کرد.

البته در برگزاری دومین دوره این مسابقات "مهدی شایسته"، دبیر انجمن دارت نقش کلیدی داشت و تلاش فراوانی از خود نشان داد.

البته زنده‌یاد "رضا انصاری"، دبیر سابق انجمن دارت در راه اندازی این رقابت‌ها دستی بر آتش داشت که متاسفانه 40 روز پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 211388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز