یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرناندو تورانزو فرماندار ایالت سن لوییس پوتوسی در شمال مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک گفت: در شورش در زندان این ایالت دستکم 13 زندانی کشته و 87 تن دیگر زخمی شدند.

شورش یک بازداشتگاه در مکزیک

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر مکزیکو سیتی، تورانزو در یک نشست خبری که شنبه شب به وقت محلی برگزار شد، گفت: از میان مجروحان دستکم 22 تن که دارای جراحت های جدی و سنگین بودند، در بیمارستان بستری شدند.

به گفته تورانزو، این زندانیان در درگیری میان 100 زندانی کشته شدند که بسیاری از آنان به چاقوهای دست ساز مسلح بودند.

مکزیک که به مدت چند سال است سرگرم جنگ با کارتل ها و دسته های نیرومند قاچاق مواد مخدر است، با مشکل جدی ازدحام بیش از حد زندانیان در بازداشتگاه ها روبروست.

بر اساس گزارش اداره بازرسی حقوق بشر دولت مکزیک، در سال 2011 و نیمه اول 2012 میلادی 278 زندانی دربازداشتگاه های مکزیک بر اثرحوادثی از درگیری گرفته تا خودکشی،جان خود را از دست داده اند.

این اداره همچنین افزود: در حالی که ظرفیت کل بازداشتگاه های مکزیک 188 هزار و 200 زندانی است، اما اکنون جمعیتی بالغ بر 237 هزار و 600 تن در آنها نگهداری می شوند.

یکی از نتیجه های نگهداری زندانی بیش از ظرفیت در بازداشتگاه ها، افزایش شمار فرارهای گروهی زندانیان است به گونه ای که در ماه سپتامبر، 131 زندانی از دروازه جلویی زندانی در شهر ˈپیدراس نگراسˈ در نزدیکی مرز آمریکا گریختند.

همچنین در جریان فرار گروهی از زندانی در ایالت نوئوو لئون در شمال مکزیک که در فوریه 2012 رخ داد، 44 زندانی در جریان درگیری میان دو گروه قاچاقچی مواد مخدر کشته شدند.

کد خبر 211506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز