همشهری آنلاین: شاخص کل بورس 14 اردیبهشت ماه برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود از مرز 45 هزار واحد عبور کرد تا رقم جدیدی را به ثبت برساند.

مهر نوشت: شاخص کل بورس امروز شنبه با تدوام رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ بورسی و پالایشگاه ها، از مرز 45 هزار واحد عبور کرد تا رقم جدیدی را به ثبت برساند.

شاخص کل امروز در ساعت 10:21 دقیقه به 45 هزار و 32 واحد رسید، بر این اساس امروز شاخص، وارد کانال 45 هزار واحد شد تا بازدهی بورس اوراق بهادار از ابتدای سال تاکنون به حدود 18.38 درصد برسد.

شاخص بورس که امسال را از عدد 38 هزار و 40 واحد آغاز کرده بود امروز از 45 هزار واحد گذشت تا رکود تازه ای را در پرونده بورس اوراق بهادار کشور ثبت کند.

معاملات بر روی سهام شرکت های فولاد، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد خوزستان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص داشتند.

شاخص کل در دومین روز کاری سال 92 از مرز 39 هزار واحد عبور کرد و در 14 فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از 40 هزار واحد گذشت. این متغیر در 18 فروردین ماه دوباره وارد 39 هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و 19 فروردین به کانال 40 هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد.

این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال 41 هزار واحد شد.

شاخص در روز چهار اردیبهشت از 42 هزار واحد گذشت و در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم 43 هزار واحد را پشت سر گذاشت. این متغیر در دهم اردیبهشت ماه هم از 44 هزار واحد گذشت و امروز عدد 45 هزار واحد را تجربه کرد.

ایسنا هم نوشت: شاخص بورس تهران در ابتدای معاملات اولین روز هفته هفتمین رکورد خود را ثبت کرد و برای اولین بار وارد کانال 45 هزار واحدی شد.

دماسنج بازار سرمایه در ادامه رکوردهای چشمگیر خود از ابتدای سال تاکنون، امروز وارد کانال جدیدی شد و هفتمین رکورد خود را از ابتدای سال تاکنون ثبت کرد.

بر این اساس افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام شرکت‌های بورسی موجب شد تا بورس تهران روند صعودی خود را با فتح قله 39 هزار واحدی در ابتدای سال آغاز کرده و امروز هفتمین رکورد تاریخی خود را با رسیدن به قله 45 هزار واحد ثبت کند.

شاخص بورس تهران در حالی امروز رکورد شکنی تازه‌ای را به ثبت رساند که مهم ترین متغیر بازار سرمایه در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه مرزهای 43 و 44 هزار واحد را درنوردیده بود.

به این ترتیب بازگشایی نماد شرکت‌های پالایشگاهی پس از تعدیل مثبت موجب هجوم تقاضا به سمت این شرکت‌ها و رشد بی سابقه قیمت آنها شد به طوری که در بازار امروز شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، فولاد، ملی مس، فولاد خوزستان، توسعه معادن و فلزات، نفت و گاز پارسیان و دوقلوهای سنگ آهنی موجب رشد بیش از یک درصدی بورس تهران در ابتدای معاملات امروز و قرار گرفتن آن در مرز 45 هزار واحد شدند.

با رشد یک درصدی بورس در ابتدای معاملات امروز ارزش بازار سرمایه به رقم بی سابقه 222 هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 212340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز