شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران که در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بیش از سه واحد رشد کرده بود در مبادلات دیروز هم به حرکت صعودی‌اش ادامه داد و با 456واحد افزایش معادل یک‌درصد افزایش یافت و به 44هزار و 993واحد رسید.

بورس

هفته گذشته سهام پالایشگاه‌ها بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و این هفته سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات منجر به صعود شاخص شدند؛ به‌طوری‌که افزایش قیمت سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان،گل گهر، چادر ملو، ملی صنایع مس، فولاد خوزستان و توسعه معادن و فلزات در مجموع 320واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشتند.

‌ ‌ افزایش تقاضا برای سهام معادن و فلزات

پالایشگاه‌ها جای خود را به سهام گروه معادن و فلزات دادند و دیروز شرکت‌های مهم این گروه مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، گل گهر، چادر ملو، توسعه معادن و فلزات و حتی ملی صنایع مس با افزایش تقاضا برای خرید سهامشان روبه‌رو شدند. در مبادلات دیروز حجم صف خرید سهام گل گهر با ثبت 132تقاضا به پنج میلیون و 418هزار سهم و صف خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان با ثبت 170تقاضا به پنج میلیون و 421هزار سهم رسید.

رکود معاملات بورس کالا

در مبادلات روز گذشته هیچ مبادله‌ای در رینگ فلزی و کشاورزی انجام نشد. دادوستد‌های روز گذشته بورس کالا در شرایطی ادامه یافت که محصولی در رینگ فلزی و کشاورزی معامله نشد اما در تالار محصولات نفت و پتروشیمی 1500تن قیر شرکت نگین فجر آذربایجان، هزار و 904 تن قیر نفت پاسارگاد تهران و هزارو60تن قیر شرکت نفت پاسارگاد شیراز مورد معامله قرار گرفت. شرکت نفت جی هم 299تن قیر را به قیمت هزارو762تومان مورد معامله قرار داد.

کد خبر 212438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز