همشهری آنلاین: هزاران اسرائیلی‌ با برپایی تظاهرات در سرزمین‌های اشغال شده، به سیاست‌های اقتصادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، اعتراض کردند.

اسرائیل

به گزارش شبکه پرس تی وی، رسانه‌های محلی، حدود ده هزار اسرائیلی، روز شنبه (۱۱ می، ۲۱ اردیبهشت) در اعتراض به بودجه ریاضت‌طلبانه رژیم اسرائیل که قرار است در نشست روز دوشنبه کابینه نتانیاهو درباره آن بحث و تبادل نظر شود، تجمع کردند.

تبعات طرح بودجه ریاضتی کابینه نتانیاهو و تاثیر آن بر قشر کم درآمد، خشم و اعتراض اسرائیلی‌ها را بر انگیخته است.

افزایش مالیات بر درآمد و مالیات افزوده بر ارزش (VAT)، کاهش هزینه‌ها و بودجه‌های عمومی همچون مزایای اجتماعی، از جمله تبعات این طرح به شمار می‌آیند.

معترضان اسرائیلی طرح‌های کابینه نتانیاهو را در افزایش مالیات بر درآمد کارگران محکوم کردند؛ طبق طرح‌های نتانیاهو، مالیات بر درآمد کارگران تا یک و نیم درصد افزایش خواهد یافت در حالی که حداکثر یک درصد به سطح مالیات شرکت‌ها افزوده خواهد شد.

اسرائیلی‌ها در تظاهرات روز شنبه در تل‌آویو، پارچه‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: « از سرمایه‌دارها بگیرید، نه از ما»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیت المقدس و حیفا نیز صحنه تظاهرات و اعتراضات مشابه اسرائیلی‌ها بود.

در سال ۲۰۱۱ میلادی، شمار بی‌سابقه‌ای از اسرائیلی‌ها، از اقشار مختلف، در اعتراض به مخارج و هزینه‌های فزاینده زندگی در سرزمین‌های اشغال شده تظاهرات کردند.

این اعتراضات، سوم سپتامبر، با تظاهرات گسترده نیم میلیون معترض، به اوج خود رسید.

کد خبر 213845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز