همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی حمله رژیم صهیونیستی به کشورش را " اعلام جنگ" توسط اسرائیل دانست.

فیصل مقداد

به گزارش تسنیم، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه امروز در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت: حمله به مرکز تحقیقاتی نظامی کشورش اعلام جنگ توسط اسرائیل است.

وی همچنین افزود: این حمله نشان‌دهنده اتحاد گروه‌های تروریستی و اسرائیل است و سوریه در وقت و به‌شیوه مناسب به این اقدام اسرائیل پاسخ خواهد داد.

امروز و یک روز پس از آنکه مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند روز پنج‌شنبه تسلیحات پیشرفته‌ای را که عازم لبنان بود، در سوریه هدف قرار داده‌اند، رسانه‌ها خبر دادند که رژیم صهیونیستی با راکت به یک مرکز تحقیقات نظامی در منطقه «جماریا» واقع در دمشق حمله کرده است.

تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در حالی انجام می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در واکنش به این حملات هوایی اسرائیل مدعی شد، این حق اسرائیل است که برای دفاع از خود، از انتقال سلاح سوریه به حزب‌الله جلوگیری کند.

این دومین بار در سال جاری است که جنگنده‌های اسرائیل یک مرکز تحقیقات نظامی را در منطقه جماریا واقع در شمال غرب دمشق هدف حملات خود قرار می‌دهند. تل‌آویو مدعی است جنگنده‌هایش ماه ژانویه کامیون‌های حامل سلاح به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده‌اند.

در آن زمان، ارتش سوریه اعلام کرد در این حمله دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 212607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز