گروه شهری: در جلسه 22 اردیبهشت ماه شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد وزیر کشور می‌تواند به شورا اعلام کند تا فعلا افزایش نرخ کرایه‌ها متوقف شده و به قیمت سال گذشته این کرایه‌ها اعمال شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران 22 اردیبهشت ماه در پایان پانصد و چهل و هفتمین جلسه با اشاره به ابلاغ مصوبه نرخ کرایه تاکسی‌ها گفت: مسئولیت تعیین نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو، اتوبوسرانی و تاکسی براساس قانون بر عهده شورای شهر تهران است و حسب قانون فرمانداری 15روز مهلت اعتراض دارد که در مورد تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی برای سال 92بعد از اتمام مهلت قانونی شورای شهر هیچ‌گونه اعتراض کتبی را از فرمانداری تهران دریافت نکرده بنابراین اجرای آن قانونی است.

وی با اشاره به سخنان برخی از مسئولان و فرمانداری مبنی بر اجرایی شدن این مصوبه و غیرقانونی دانستن آن گفت: این اعتراض‌ها تنها از جراید و رسانه‌ها به گوش شورا رسیده است بنابراین شورا نمی‌تواند با استناد به این سخنرانی‌ها از اجرای قانون سرپیچی کند. وی خاطرنشان کرد:

شاید دوستان دلایلی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی اجرای این مصوبه به‌صرفه و صلاح عموم نیست در این صورت و با ادبیاتی دوستانه آمادگی داریم که درخواست کتبی آنها را با ذکر دلایلشان مبنی بر عدم‌ابلاغ مصوبه اجرا کنیم. دانشجو تأکیدکرد: البته این موضوع را نیز نباید از نظر دور داشت که رانندگان تاکسی برخلاف سایر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی، خودشان هزینه‌های تاکسی را تأمین می‌کنند و کمکی از مدیریت شهری دریافت نمی‌کنند بنابراین اگر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را صلاح نمی‌دانیم باید منابع مالی دیگری تعریف شود.

قرائت گزارش نحوه فروش املاک شهرداری

دانشجو در ادامه به تشریح گزارش پانصد و چهل و هفتمین جلسه شورا پرداخت و افزود: در جریان این جلسه با حضور شهردار تهران گزارشی درخصوص چگونگی فروش و واگذاری اراضی، املاک و مستغلات شهرداری تهران ارائه شد. دانشجو افزود: با ارائه این گزارش مشخص شد که بودجه غیرنقدی شهرداری تهران که حدود 50درصد بودجه کل را شامل می‌شود تحت سیستم جامع مالی شهرداری تهران ثبت می‌شود که بر همین اساس کلیه واگذاری و فروش املاک و مستغلات در این سیستم به ثبت می‌رسد. سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: همچنین در این جلسه گزارش‌های حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران با نظر مقبول حسابرس و حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برای سال مالی 89 با نظر مشروط حسابرس مستقل شورا ارائه شد.

خسرو دانشجو همچنین از اصحاب رسانه خواست که در جریان انتخابات انصاف و توصیه‌های مقام معظم رهبری را دنبال کنند و حداقل فضای شهر و مدیریت شهری را به بداخلاقی‌های انتخاباتی نکشانند. دانشجو خاطرنشان کرد: اعضای شورای تهران نگاه‌های سیاسی متفاوتی دارند ولی سعی می‌کنند که سلایق سیاسی خود را در تصمیم‌گیری‌هایشان دخیل نکنند و دائم مراقب هستند، شرایط فعلی این مراقبت باید بیشتر شود، با هر نگاه و سلیقه‌ای که داریم کمک کنیم که خوش‌اخلاقی در عرصه انتخابات باقی بماند و حداقل در شوراها دعوا و مرافعه به‌وجود نیاید.

وی درخصوص بافت‌های فرسوده و عملکرد شهرداری تهران گفت: در حوزه بافت‌های فرسوده گام‌های خوبی برداشته شده است، اگرچه انتظار صددرصدی شورا با توجه به مصوباتی که در این خصوص داشته و فاینانس 400میلیارد دلاری که برای نوسازی بافت‌های فرسوده درنظر گرفته شده بود برآورده نشده است ولی کارهایی در برخی نقاط شهر صورت‌گرفته که انتظار داریم در زمینه نوسازی‌های فرسوده دولت، نظامات پولی و مالی، شهرداری و نظام اجرایی مهندسی کشور در آینده گام‌های بزرگ‌تری را بردارند.

کد خبر 213878
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز