گروه اجتماعی: رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن انتقاد به عملکرد ناجا در برخورد با پدپده بدحجابی گفت: برای بررسی صحیح و حل ریشه‌ای مشکلات مربوط به بدحجابی، در کشور ستادی به نام ستاد عفاف تشکیل شده است.

منیره نوبخت تصریح کرد: در این ستاد نمایندگان تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی حضور دارند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ نیز مدیریت این مجموعه را عهده‌دار است.

رئیس شورای فرهنگی- ‌اجتماعی زنان تاکید کرد: با وجود اینکه نماینده ناجا در ستاد عفاف حضور فعالی دارد، به طرح مبارزه با بد‌حجابی اشاره‌ای نکرده است؛ به همین دلیل این طرح خلاف قانون ستاد عفاف است و من در تمامی مصاحبه‌های خود به نادرست بودن این اقدام تاکید کرده‌ام.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا به جای برخورد با بدحجابان با زمینه‌های ایجاد این موضوع برخورد نمی‌شود، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید موارد اصلی ناهنجاری‌های اخلاقی جامعه را شناسایی و در جهت حل آن معضلات اقدام کنند.

یکی از این عوامل وجود و عرضه بعضی لباس‌های نامناسب است که زمینه‌ساز بسیاری از این بی‌فرهنگی‌ها شده‌ است.

لزوم طراحی لباس‌های متنوع

پیش از این نیز مشاور وزیر کشور در امور بانوان و جوانان گفته بود: طرح مد و لباس اگر بهترین راه‌حل برای معضل بدحجابی نباشد، مسلماً یکی از راه‌ها در این زمینه است.

فرشته ساسانی با اشاره به این که طرح مد و لباس از تدابیری است که می‌توان با استفاده از آن سطح بالاتری از مصلحت جامعه در حجاب را تأمین کرد، اظهار کرد: البته ممکن است در آینده به نظرات و طرح‌های بهتری برسیم.

وی افزود: مجلس هفتم، کوشاست و با ساماندهی طرح‌های جدید سعی در ارائه راه‌حل برای مشکلات جامعه دارد؛ اما ممکن است زمانی به این نتیجه برسیم که راهکارهای بهتری نیز برای رفع مشکلات وجود داشته و مفیدتر از قوانین مصوب مجلس است.

ساسانی با تأکید بر این که طبیعتاً در صورتی که اندیشه‌های برتر، امکان قانونی‌شدن داشته باشند، مجلس از تصویب آنها دریغ نخواهد کرد، گفت: افرادی در جامعه، به قانون اعتنایی ندارند و لذا باید همانند کسانی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند، با آنها برخورد قانونی کرد؛ در بحث حجاب نیز اگر کسی عمداً از قانون مسلم عقل و شرع تخلف کرد، طبعاً باید قانون را اجرا کرد.

وی با بیان این که برای حل مشکل بدحجابی در جامعه باید کار فرهنگی انجام داده و با آن مقابله فرهنگی کرد، ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه به مبانی عقلی و دینی اعتقاد دارند و اگر گاهی نمودهای مخالفی وجود دارد، نشانه مخالفت با دیانت یا حتی نظام سیاسی نبوده؛ بلکه گاهی به جهالت افراد برمی‌گردد.

دبیر کمیته بانوان و جوانان وزارت کشور با اشاره به این که برای اصلاح این عده باید دستگاه‌های فرهنگی کشور بسیج شده و امکانات فرهنگی را در اختیار آنها قرار دهند، اذعان کرد: بعلاوه باید نیروهای اجرایی فضا را برای افرادی که آگاهانه قصد هنجارشکنی دارند، تنگ کنند.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی باید از جامعیت کافی برخوردار بوده و برای افرادی که در مجموعه قرار می‌گیرند، تناسب ایجاد کند؛ البته فطرت انسانها اعم از مرد و زن گرایش به پوشش دارد؛ اما ممکن است حدود پوشش مرد و زن متفاوت باشد؛ لذا باید با کارهای فرهنگی گسترده‌تر حدود و شاخصه‌ها را تبیین کرد.

ساسانی با اشاره به ضرورت اهتمام دولت به انجام فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: باید همه افراد و مراکز فرهنگی از کسالت و سستی خارج شده و در ارائه مبانی که عقل آنها را پذیرفته است، خلاقیت به کار برند.

کد خبر 21623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز