جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون آموزش نیروی انتظامی، پیرامون شیوه رفتاری مأموران ناجا در طرح برخورد با بدحجابی گفت: برخوردها در این طرح، به هیچ وجه فیزیکی نیست.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد تقی عصار در گفتگو با مهر، بیان داشت: در طرح برخورد با بدحجابی دو گونه رفتار وجود دارد که یک طرف آن مردم و سمت دیگرش مأموران نیروی انتظامی قرار دارند.
وی در ادامه پیرامون رفتار پلیس در طرح برخورد با بدحجابی، افزود: در رفتار پلیس نیز دو نکته دارای اهمیت است. نخست آنکه در آستانه فصل گرما بیشتر نیاز به فضا سازی‌های تبلیغاتی است تا دیگر کارها، و دوم رعایت یکسری دستورالعمل‌هایی که برای مشخص شدن چگونگی برخورد تعیین شده است.
عصار توضیح داد: استانداردهای دقیقی برای چگونگی برخورد تعیین شده که البته یک شبه نمی‌توان آنها را عملی کرد.
معاون آموزش ناجا متذکر شد: در مجموع، نیروی انتظامی استانداردهای خود را دارد ولی جامعه فاقد چنین مولفه‌ای است و ممکن است یک چالش‌هایی به وجود آید که سعی می‌کنیم با فضاسازی آن را کاهش دهیم تا در نقطه تقابل با مردم قرار نگیریم.
این مقام بلند پایه انتظامی کشور در ادامه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته ناجا در اجرای چنین طرحی، اظهار داشت: امیدواریم که امسال با توجه به روشن‌تر بودن ابعاد مسئله، در برخورد، با لحاظ کردن تجربه‌ها، طرح بهتر اجرا شود.
معاون آموزش نیروی انتظامی متذکر شد: شهروندان بدانند که ناجا بنای آن را ندارد که خط‌کش بگذارد و تعیین اندازه کند بلکه می‌خواهد میانگین عفت عمومی در جامعه برقرار باشد.
وی یادآور شد: برخوردها در این طرح، به هیچ وجه فیزیکی نیست.  اکنون رفتار و گفتار مأموران نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته استانداردتر شده است.
نبود هماهنگی با وزارت کشور
معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور گفت: برای اجرای طرح امنیت اخلاقی و برخورد با مصادیق بدحجابی با معاونت امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور هماهنگی نشده است.
حجت‌‏الله ایوبی، در گفت و گو با ایلنا، گفت: نیروی انتظامی‌در خصوص اجرای طرح امنیت اخلاقی با معاونت اجتماعی هماهنگی نداشته؛ اما ممکن است با سایر حوزه‌‏های وزارت کشور هماهنگی‌‏هایی ایجاد شده باشد.
وی افزود: از نیروی انتظامی‌خواسته شده قبل از اجرای طرح، جلسه‌‏ای با معاونت اجتماعی وزارت کشور برگزار کند.
از سوی دیگر فاطمه آلیا نماینده تهران در ارزیابی از برخورد ناجا از اول اردیبهشت ماه با بدحجابی گفت: اقدام خوبی است، اما باید مستمر و دائمی‌باشد، چرا که کار مقطعی و فصلی به نتیجه نمی‌رسد.
نماینده تهران در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در واقع نیروی انتظامی‌در این زمینه چارچوب کاری خود را تعریف کرده و واقعاً قصد بی‌احترامی‌به جامعه زنان را ندارد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: در مجلس، نیز به لحاظ زمینه‌سازی، بحث ساماندهی مد و لباس را مطرح کردیم که به صورت قانون هم درآمد. فراهم آوردن شرایط لباس فراوان، مناسب و لباس‌هایی که همه بتوانند به لحاظ سلایق مختلف استفاده کنند، مدنظر این قانون است، ولی چیزی که نیروی انتظامی‌مدنظر دارد بر اساس مصادیقی که مطرح کرده یک جمعیت  10 درصدی را شامل شود.
تشکیل بانک اطلاعاتی برای ثبت تکرار بدحجابی
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌‏هفتم، پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی برای ثبت تکرار بدحجابی در افراد را داد و گفت: به این ترتیب می‌‏توان با شناسایی افرادی که تعمداً هنجارشکنی می‌‏کنند، با آنها برخورد بالاتر از تذکر کرد. سیدجلال یحیی‌‏زاده در گفت‌‏وگو با ایلنا گفت: در مورد مسئله برخورد با بدحجابی در سطح جامعه با توجه به سوابقی که وجود داشت و با توجه به مسؤلیتی که کمیسیون فرهنگی در این قبال دارد، از همان ابتدا مقرر گردید تا با دعوت از فرماندهان و مقامات ناجا به کمیسیون در جلسات هفته آینده ،طرح ناجا مورد بررسی قرار گیرد.وی افزود: در نظر است در جلسه مذکور از نزدیک به صورت دقیق‌‏تر طرح مورد نظر ناجا در برخورد با بدحجابی از اول اردیبهشت ماه را بررسی کنیم تا احیاناً اگر مشکلاتی در آن وجود دارد، آنها را گوشزد کنیم و سپس در مورد آن به قضاوت بنشینیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌‏هفتم افزود: به اعتقاد بنده مسئولان باید از مجموعه‌‏های خود برخورد با بدحجابی را شروع کنند و اگر واقعاً در اداره آنها خانمی ‌هست که بدحجاب است، باید با وی برخورد صورت گیرد و جلوی این چنین دهن‌‏کجی‌‏ها را گرفت.وی افزود: لذا تا زمانی که بحث کنترل بدحجابی در ادارات و مؤسسات دولتی اجرا نشود، نمی‌‏توان امیدی به اجرای آن در سطح عمومی‌ جامعه داشت.
کد خبر 19471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز